Újabb ötleteken dolgozik a Szerencsejáték Zrt., miután a vagyontanács döntése szerint nem fejleszthet internetes játékot. A cég betörne például a tévés-betelefonálós játékok piacára.
Tévés játék a kínálatban?
Játékautomatákból álló új hálózatot hozna létre a Szerencsejáték Zrt., amely egy időre az asztalfiókba zárhatja nagyívű internetes fejlesztési terveit, mivel azokat a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács - a privatizációt favorizáló Új tulajdonosi program miatt - nem támogatta. Az automatákon gyorsjátékokra lehetne fogadni, és úgy tudjuk, ötöslottó-szelvényt is lehetne "tőle" vásárolni. Ez az egyik azon három elképzelés közül, amelyen az állami cég dolgozik.
A Szerencsejáték Zrt., az új automatákat elsősorban nagy forgalmú helyeken, például bevásárlóközpontokban helyezné el. Forrásaink szerint így a cég játékait "közelebb vinnék a lehetséges fogadókhoz". Értesüléseink szerint erre a beruházásra új céget is létrehoznának egy meg nem nevezett külső partnerrel közösen.
A társaság a konkrét tervekről nem árul el semmit. Talyigás Péter kommunikációs igazgató lapunknak úgy fogalmazott: a stratégiai elképzelések vizsgálati, döntéshozatal előtti fázisban vannak, ezért erről nem kívánnak nyilatkozni.
Ahhoz sem kívánt semmit hozzáfűzni, hogy a vállalat a tervek szerint betörne az úgynevezett "call-tv" piacára. Több, kereskedelmi csatornán is futó - sokak által ismert és kedvelt - betelefonálós játékra egy emelt díjas szám hívásával lehet jelentkezni. Ha ez sikerült, és a telefonáló bekerül az élő adásba, akkor egy viszonylag egyszerűnek látszó kezdő kérdés után újabb feladványokat kell megoldania a főnyereményért. Ennek megszerzéséhez azonban nem kevés szerencsére is szükség van. Nem tudni, hogy melyik tévécsatornán szeretne megjelenni a Szerencsejáték Zrt., a két nagy kereskedelmi csatorna mindenesetre már foglalt, csak az MTV és a Duna TV nem indított még ilyen játékokat. Megfigyelők szerint ezzel az ötlettel azonban óvatosan kell bánnia az állami tulajdonú társaságnak. Az elmúlt években számos olyan eset vált ismertté, amelyben kifogásolták az ilyen játékokat, éppen ezért megítélésük nem a legjobb.
Információink szerint a stratégiai fejlesztés harmadik elemét saját kereskedelmi egységeik kínálatának bővítése képezi. Úgy tudjuk, a vállalat vezetése azon gondolkodik, hogy a lottózókban mobiltársaságok feltöltőkártyáit is árusítsák. A tapasztalatok szerint ugyanis ott, ahol felvették a kínálatba a feltöltőkártyákat - trafikokban, benzinkutaknál -, az egyéb termékek forgalma is emelkedett. Vagyis elsősorban abban bíznak: ha valaki egy ilyen kártyáért betér egy lottózóba, akkor majd próbára teszi a szerencséjét is.
Amennyiben az egyelőre még előkészítés alatt lévő tervekről döntés születne, s a tulajdonos is jóváhagyná a fejlesztéseket, akkor ezek eredményeit akár jövőre már láthatnák a fogadók.