Nyári internetgondok

A nyári szabadságolások és a hosszabb távollét komoly meglepetéseket okozhat a felhasználók egy részének, főleg, ha nem tanulmányozzák részletesen az előfizetési szerződésüket. Mivel az ügyfélszolgálatok maguktól nem hívják fel a figyelmet a buktatókra, érdemes az előfizetőnek tájékozódni, ám összefoglaljuk a leggyakoribb buktatókat.

Ahány szolgáltató, annyi feltétel, melyeknek nagy részét az átlagfelhasználó meg sem érti igazán mindaddig, amíg számlareklamációjával nem köt ki egy ügyfélszolgálati irodában. Vigyázni kell például a tárhelykorlátozott internet-előfizetésekkel. Rendszerint az olcsóbb csomagokat kínálják a szolgáltatók néhány megabájtra limitált levéltárhellyel. Ha az ember hosszú ideig nem tölti le a leveleit, akkor a tárhely betelik, és két eset lehetséges a szolgáltató gyakorlatától függően. Az egyszerűbb, amikor a levelek nem érkeznek meg addig, amíg az előfizető ki nem üríti a postafiókot - tehát nem tölti le a leveleit vagy nem törli ki. Ez esetben a levelek elvileg megérkeznek idővel, de ha sokáig vagyunk passzívak, előfordulhat, hogy végleg elvesznek.

A Datanet-előfizetők viszont alapértelmezésben ez esetben is megkapják a leveleiket, melyek hizlalják a postafiókot, ám amennyiben a felhasználó napokig vagy hetekig nem tölti le azokat, akkor ezért bizony pluszpénzt kell fizetni. A cég tájékoztatása szerint sok ügyfél igénye vált valóra azzal, hogy a levelek akkor is megérkeznek, ha betelt a fiók, ám ezek az előfizetők nyilván vállalják azt is, hogy mindennap a net elé ülnek, és letöltik a leveleket. Ellenkező esetben ketyeg a számláló, ráadásul az ügyfél nem is tudja, milyen gyorsan, hiszen a beérkező levelek mennyiségét és méretét nem tudja befolyásolni. A kellemetlen helyzeteket úgy lehet elkerülni, ha hosszabb távollét előtt megkérjük a szolgáltatót: úgy korlátozza a postafiók méretét, hogy ha megtelik, ne hízzon tovább, inkább lemondunk a többi levélről. Erre minden szolgáltatónál mód van, amelyik a Datanethez hasonló gyakorlatot folytat, ám jó, ha tudjuk: ezt kérni kell.

Azok sincsenek egyszerű helyzetben, akik költöznek, ideiglenesen vagy végelegesen: elvileg ugyanis, ha technikailag megoldható, mód van az ADSL-elérés áthelyezésére, méghozzá szerény pluszköltség ellenében. Sajnos azonban a telefonszolgáltatók nem hajtják végre szélsebesen az ilyen kérelmeket. Bár technikailag pár kapcsolás és egy ADSL-modem kiszállítása - sokszor ez utóbbi nem is szükséges, hiszen a modem ott van az ügyfélnél - az egész folyamat, de a műszaki kiépítéssel foglalkozó teamek elég komótosan dolgoznak a vezetékes szolgáltatóknál, főleg a szabadságolás idején, amikor a többszörösére növekszik a munkamennyiség. Ilyenkor a hibaelhárítás és az áthelyezés még lassabb. A hatályos szabályozás szerint a hibákat a szolgáltatónak 48 órán belül kell helyreállítania, miközben például az Egyesült Királyságban egyes szolgáltatók azzal reklámozzák magukat, hogy a szerelők egy órán belül házhoz mennek.

A tartósan passzív ügyfél levelei elveszhetnek
A tartósan passzív ügyfél levelei elveszhetnek
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.