Balul sült el a UPC "ösztönzése"

A fogyasztóvédőkkel egyeztet a UPC Magyarország Kft. azok után, hogy nemrégiben sajátos módon próbálta fogyasztóit áttéríteni az elektronikus díjfizetésre. A szolgáltató néhány hete arról tájékoztatta a sárga csekkel fizető ügyfeleit, hogy amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre, úgy július 11-től havonta 96 forintos többletköltséget kell fizetniük.

A UPC egyoldalú szerződésmódosítása nyomán a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (Feosz) a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH) fordult, mondván: így az internetelérhetőséggel nem rendelkező, vagy egyszerűen a papíralapú számlázási rendszerhez ragaszkodó fogyasztókat hozza tisztességtelenül hátrányba a cég, ami egy ügyfélnek éves szinten 1152 forintos többletköltséget jelenthet. Mivel időközben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is számos lakossági panaszt kapott, így most a versenyfelügyelet is foglalkozik az üggyel, arról azonban még nem döntöttek, hogy indítanak-e vizsgálatot - tudtuk meg a hatóságnál.

Szűcs László, a UPC szóvivője elmondta: a társaság jelenleg is egyeztet a fogyasztóvédőkkel, és az ügy "megnyugtató lezárásában érdekelt". Az ügy háttere, hogy a UPC még áprilisban bevezette az elektronikus számlaküldés és díjfizetés lehetőségét. Szűcs László szerint a cég arra törekedett, hogy a költséges és a felhasznált tetemes mennyiségű papír okán környezetszennyező gyakorlaton változtasson. Azonban az előfizetők közül eddig meglehetősen kevesen éltek ezzel a lehetőséggel, ezért a cég így próbálta "ösztönözni" az ügyfeleit a gyorsabb és kevésbé költséges szolgáltatásra - még ha a jelek szerint kissé meggondolatlanul is.

Hogy kissé elhamarkodott céges döntés született, azt az is sejteti, hogy lehetővé tették az ügyfeleknek, hogy amenynyiben nem fogadják el a 96 forintos többletköltséget, úgy szerződést bonthatnak - ami éppenséggel kedvező lehetőség lett volna jó pár hűségszerződéses ügyfélnek, hogy megszabaduljanak az azóta már megdrágult szerződésüktől, s alacsonyabb áron kössenek újat. Alkalmasint ezt a passzust is felületesen olvasták el a fogyasztók, ahogy a korábbi, egy hónappal ezelőtti tájékoztatást is, amikor a cég első ízben értesítette ki ügyfeleit a szerződésmódosításról, legalábbis Szűcs László szerint a törvényes határidőn belül csak viszonylag kevesen bontottak a többletdíjra hivatkozva szerződést.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.