Északon bővül, de csak 2020-ra zárul az M0-s

Ősszel 3,4 kilométerrel bővül az M0-s: a fővárost elkerülő csonka körgyűrűt északon teljessé tevő Megyeri hidat és a hozzá vezető kétszer két forgalmi sávos gyorsforgalmi utat október elején ideiglenes engedéllyel forgalomba helyezik. A beruházáshoz kapcsolódó, Szigetmonostort Szentendrével összekötő kisebb hídra egyelőre várni kell, megépítéséhez ugyanis még nem jelölték ki a helyet.

A főváros IV. kerületében viszont négy fejlesztés is elkészül: kétszer két forgalmi sávosra bővítik a Fóti út és Szilas-patak között a Váci utat, amelynek burkolatát a Megyeri út, illetve a Fóti út között felújítják. Kiépül a Szilágyi út a Fóti úttól a Görgey útig, az utóbbi ráadásul új burkolatot is kap.

Az 1860 méter hosszú Megyeri híd átadása a várakozások szerint mintegy 30 ezer gépkocsival csökkenti majd az Árpád híd forgalmát. Az Óbudát a Váci úttal összekötő hídra azonban újabb forgalom terelődik a Margit híd felújításának idejére, így a zsúfoltság nem csökken. Az M0-s északi hídját naponta várhatóan 58 ezer jármű használja majd, de a Margit híd lezárása idején a forgalom ennél valamivel nagyobb lesz.

Az M0-s északi szektorának fejlesztése a Megyeri híd átadásával nem zárul le: az autóút 10-es és 11-es utat összekötő szakaszának környezetvédelmi engedélyeztetése folyamatban van. Ha az eljárás az év végére jogerősen lezárul, az építési engedély 2010 második negyedévére születhet meg. Az öt és fél kilométernyi alagutat is magában foglaló útszakasz építése 2012 elején megkezdődhet, forgalomba helyezését 2014 őszére ígérik. Az M0-st nyugatról bezáró, a 10-es utat az M1-es autópályával összekötő autóút megvalósíthatósági tanulmányának készítését az idén kezdi meg a NIF. Forgalomba helyezése 2020 után várható.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.