Kellett egy kis bátorság a Theater an der Wien legújabb csínyéhez: ha már egyszer Operaháznak kiáltotta ki magát, nehezen megszerzett új törzsközönsége aligha operettet várt volna tőle.
Spanyol hév Domingóval
Ráadásul a magát a műfaj fővárosának tekintő Bécsben akár szentségtörésnek is tekinthető a választott mű: egy igazi zarzuela, az operetthez közelálló, ám Ausztriában alig ismert spanyol műfaj kapott lehetőséget a bemutatkozásra.
A kockázat mégsem volt igazán nagy: Placido Domingóval nem lehet nagyot bukni. Márpedig Federico Moreno Torroba 1932-ben komponált műve, a Luisa Fernanda egyik fő szerepét a spanyol tenor énekelte. Sokadszor: Domingo egészen fiatal korában ez volt az első "igazi" fellépése. A művet nővérével kívülről fújták, s amikor egy veracruzi előadáson a tenor megbetegedett, a fiatal Domingo beugrott helyette. Később is szívesen vállalta a szerepet, CD-n is énekli.
Most Bécsben szerepet váltott, baritont énekel. A premieren nagy átéléssel, tökéletes játéktudással bűvölte el a közönséget. Partnerei is remekeltek, de mégis ő viszi ezt az előadást, amelynek cselekménye nem sok izgalmat tartogat: két rivális szerelmes vetekszik az imádott hölgyért, miközben a külvilágban forradalom, polgárháború dúl. Maga az előadás koprodukció, Madrid, valamint a washingtoni és a Los Angeles-i opera együttműködésének eredménye. A szokás szerint egész nyáron nyitva tartó Theater an der Wien júliusban még négyszer tűzi műsorra.