Kormányzati privatizációs tervek a Volán körül
A Pénzügyminisztérium, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, valamint a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. szakembereiből álló munkacsoportnak október elsejéig kell elkészítenie a Volán-társaságok középtávú fejlesztési tervét.
Az elképzelések szerint az új tulajdonosi szerkezetben szerepet kapnának az önkormányzatok, az állam és a szakmai befektetők, valamint dolgozói részvénnyel a munkavállalók és a menedzsment. A kormány nem tervezi a Volán-társaságok elhamarkodott privatizációját, erről tájékoztatta Csepi Lajos, a közlekedési szaktárca államtitkára és Dabóczi Kálmán főosztályvezető a Volán szakszervezetek képviselőit - nyilatkozta Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségének alelnöke.
A szakszervezeti tömörülések vezetőinek felvetésére, miszerint egyes gazdasági érdekcsoportok nem mondtak le a Volánok teljes körű megszerzéséről, a szaktárca képviselői kijelentették, hogy nem tervezik "egy kézbe" eladni a társaságot. A szakszervezetek vezetői elmondták azt is, hogy ellentmondásosnak tartják az alvállalkozók kötelező bevonását a szolgáltatásba, amire a 2004-ben megkötött közszolgáltatási szerződés kötelezi a Volán-társaságokat.
Mindezt a döntéshozók is elismerték, ezért nem zárták ki a szerződésmódosítás lehetőségét, hozzátéve, hogy a közlekedésszervező regionális irodák megerősítésével jobban össze lehet hangolni a közösségi közlekedésben résztvevők - a MÁV, a Volán-társaságok és a magánvállalkozások - szolgáltatását.
Horváth László emlékeztetett: a helyközi utasforgalom több mint 70 százalékát a társaság bonyolítja le, a Volán járatok biztosítják az összeköttetést a zsáktelepülések, a kis falvak és a külvilág között, ezzel azonban nincs arányban a szakma kormányzati támogatottsága, anyagi és erkölcsi megbecsülése.
(forrás: MTI)