General Motors (GM) újabb leépítésekkel igyekszik úrrá lenni sokasodó gondjain. Az autógyártó az adminisztratív dolgozóinak létszámát fogja csökkenteni, de a kereslet drasztikus visszaesése következtében elbocsátások lesznek a benzinfaló kisteherautókat és városi terepjárókat tervező mérnöki gárdában is.
A Saabtól válhat meg elsőként a General Motors
Főként azután, hogy az új generációs modellek kidolgozását bizonytalan időre elhalasztották. A Wall Street Journal értesülései szerint a GM nyolc márkájából többnek az eladását is fontolóra veszi. A Cadillachez és a Chevrolethez ragaszkodnak, ám a svéd Saabtól szívfájdalom nélkül megválnának, ha szükségét látják. A Saab a szent tehén szerepét élvezhette az elmúlt években, csak nyelte a pénzt, ezért logikus, ha a GM elsőként ezen a márkán adna túl - vélik elemzők, hozzátéve, hogy jelen állapotában nem egyszerű vevőt találni a svéd leánycégre. A Buick és a Saturn is szerepel a formálódó hirdetési listán.
Ami már biztos: a GM 12 százalékos csökkentést hajt végre észak-amerikai gyártókapacitásában, éves szinten kilencszázezresre redukálva a futószalagok teljesítményét. A kilábalási akciótervet előreláthatóan augusztus elején tárgyalja a cég igazgatósága, ekkor tesznek javaslatot az elkerülhetetlen tőkeemelés mértékére is.
A hírek hatására a cég részvényárfolyama magához látszik térni, Frankfurtban 2,4 százalékos emelkedés után elhagyta a 10 dollár alatti veszélyzónát, ahová 54 év után a múlt héten sodródott.