Akár fél évre is leállíthatják a Szent Gellért tér miatt a 4-es metró fúrópajzsait, az állomás egyik összekötő alagútját ugyanis a kivitelező nem építette meg időre. A Bamco-konzorcium még hozzá sem kezdett a részmunkálathoz, pedig a vasúti összekötő alagútnak kész kellene lennie, mire az állomáshoz ér a fúrópajzs, amelyek közül az északi most a Móricz Zsigmond körtéren van, a déli pedig félúton a Szent Gellért tér felé.
4-es metró: késés a Gellért téren, új ütemterv készül
A Bamco ugyan előállt egy gyorsítási javaslattal - amely szerint a kitérő azután épülne meg, hogy a pajzsok áthaladtak a Szent Gellért téren -, de ezt a DBR Metró Projekt Igazgatóság nem fogadta el. A kockázatelemzések ugyanis azt mutatták, hogy ez a műszaki változat süllyedéseket okozhatna a felszínen, és akár alagútomláshoz is vezethetne - tudatta lapunkkal közleményben a projektigazgatóság. A DBR ragaszkodik ahhoz, hogy az eredeti technológiával épüljön meg az öszszekötő alagút, az ezért való késedelemért pedig a Bamcót teszi felelőssé.
Az összekötő alagút körüli problémák miatt elképzelhető, hogy negyedévre-fél évre leállítják vagy lelassítják azokat. A projektigazgatóság szerint mindez nem jelenti azt, hogy a teljes beruházás véghatárideje csúszna (a legutóbbi elképzelések szerint az Etele tér és a Kelenföldi pályaudvar között 2011 nyarán vinne utasokat a 4-es metró), mert az építkezés egyébként folyamatosan zajlik, épül mind a tíz állomás, most készítik elő azok beépítését, és még az is elképzelhető, hogy a pajzsleállás vagy -lassítás miatt más helyen behozhatók a késedelmek.
A Szent Gellért térhez érve a metróépítők a vonal legkritikusabb részéhez jutnak; ez a Duna alatti alagútszakasz, valamint a Fővám téri állomás, amelynek peronalagútja részben a folyó alatt van. Ez a rész azért nagyon kockázatos, mert az alagút helyenként alig két méterre lesz csak a Duna medrétől. A metró ütemtervét ezek miatt is átvizsgálják, az új ütemezés nyár végére készül el.