Na, gyerekek, most elmagyarázom, hogyan kell újságot írni, de nincs rá sok időm, úgyhogy jól figyeljetek, mert csak egyszer mondom el!
Tök égő
Olvasom a neten meg az újságokban a szánalmas fanyalgásaitokat annak kapcsán, hogy a Mercedes gyárat épít Kecskeméten. Komolyan mondom, egyszerűen borzalmas, amit műveltek! Hogy lehet így fikázni?! Nem szégyellitek magatokat?! Helyettetek ég a pofám!
Ez, amit újságírás címén előadtok, egyszerűen maga a megtestesült igénytelenség és színvonaltalanság! Hablatyoltok összevissza! Pedig ahogy nagyszerű költőnk is mondja, fikázni csak gondosan és szépen, ahogy a csillag megy az égen, úgy érdemes!
Vegyük sorjába, hogyan kell egy ilyen hírt rendesen feldolgozni!
Első kérdés, amit felteszünk magunknak, és természetesen az olvasónak: Kinek használ? Külföldiül: Cui prodest? Nyilvánvaló, hogy a kormánya élén végnapjait élő Gyurcsány Ferencnek használ, aki azt reméli ettől, hogy további órákkal, napokkal hoszszabbíthatja meg rémuralmát. Ezt szépen le lehet vezetni a nemzetközi tőke közismert összefonódásaiból. Bemutathatjuk, hogy ez a dollármilliárdokból cementált, globális érdekszövetség szorosabb kapocs, mint a hajótöröttek deszkát markoló keze! (Lásd még Hatodik Lenin: Az imperializmus mint a kapitalizmus legfelsőbb foka. Összes művei, tizedik polc, ötödik sor, negyedik kötet.)
Itt most azonban még ennél is többről van szó! Ennek bizonyítására eljátszhatunk azzal, hogy a Mercedes háromágú csillaga nyilvánvalóan az ötágú csillag kistestvére, legalábbis egy tőről fakadnak, mint ahogy azt a mellékelt ábra mutatja.
A politikai mellett nyugodtan pengethetünk gazdasági húrokat is. Bemutathatjuk, hogy a Mercedes csak a legkisebb autóit hozza Magyarországra, és esze ágában sincs megválni mondjuk az S osztály vagy az E osztály gyártásától. Finoman utalhatunk rá, hogy a nálunk készítendő Mercedes A osztály prototípusa mekkorát bukott annak idején az úgynevezett rénszarvasteszten, ezzel volt tele a nemzetközi sajtó. Kis keretesben rámutathatunk az előzményekre: nem is olyan régen ezer tonnaszám exportálták a németek a szemetüket a Kecskeméttel szomszédos kiskunsági tanyavilágba.
Bemutathatjuk Kecskemét kapcsán fájó kudarcainkat is. Például hogy szomszédaink velünk szemben mennyire látványos sikereket értek el a külföldi tőke vonzásában, hiszen például a Renault Romániát, a Volkswagen, a Peugeot meg a KIA Szlovákiát választotta. Az Alfa Romeótól a Zaporozsecig felsorolhatjuk az összes márkát, hogy ki mindenki nem bennünket tisztelt meg tőkebefektetésével. (Ez egyébként némileg ellentmond a gyurcsányos résznek, de az olvasó tök hülye, mire ideér, úgyis elfelejti.)
Mennyibe kerül ez nekünk? - erről szóljon a következő fejezet. Kiszámíthatjuk, hogy a mintegy kétszázmilliárdos beruházást valószínűleg úgy 40 milliárddal támogatja majd a magyar állam az adófizetők pénzéből. Csináljunk kisinterjúkat ladásokkal, trabantosokkal, skodásokkal, mit szólnak ahhoz, hogy az ő adójukból a Mercedest pumpálja a kormány!
"Nemsokára idegen buldózerek durva dübörgése veri fel az ősi magyar táj meghitt csöndjét!" típusú megközelítése a témának az előbbiekkel szemben nem az értelemre, hanem az érzelmekre hat. Segítheti az olvasók személyes azonosulását álláspontunkkal, ha bemutatjuk például egy őshonos, magyar ürgecsalád egyedeinek sorsát, akikre lecsap a kegyetlen, kétfejű, germán karvalytőke.
Mutassuk be, hogy a magyar néplélektől mennyire idegen az a munkakultúra, amit többek között a japánok (Suzuki), a dél-koreaiak (Hankook), a németek (Audi, Mercedes) igyekeznek meghonosítani az ősi ugaron. Ne féljünk párhuzamot vonni, hogy esküdt ellenségeink (tatárok, törökök, labancok) miként hurcolták el rabszolgának elődeinket hányatott történelmünk során. Most saját szent földjén lesz rabszolga a hajdan erős magyar! És mi mégis láncot hordunk! Ide veled, régi kardunk! stb.
Valahogy így kéne ezt profi módon csinálni! Remélem, jól figyeltetek, mert nem szeretném, ha tovább égetnétek a szakmát!