Solo van, Duo lesz

Ígéretének megfelelően az őriszentpéteri ANTRO bemutatta a Solo nevű hibrid autót. A jövő autójának akkumulátorait pedállal is feltölthetik az utasok.

A kiállítóteremből már kiszorította sikeres magyar elődeit a kétszemélyes Solo hibrid autó, amely mától június 23-ig parkol a Közlekedési Múzeumban, éppen abban a sarokban, ahol korábban az első esztergomi Suzuki Swift, a szentgotthárdi Opel Astra és a győri Audi TT állt. A modellt Hegedűs Zsolt és Hivessy Géza autórajongó mérnök, gépész és építész tervezte az őriszentpéteri ANTRO műhelyben. Az első magyar hibrid autó hajtásrendszerében, formájában és használati módjában is felettébb érdekes, hiszen a hétvégeken családi autóként használható Duo változat hétköznap, kevesebb utassal két Solo minire bontható. A művelethez ráadásul nem kell különösebb szakképzettség, tervezőinek ígérete szerint negyedóra alatt két önállóan is működőképes kétszemélyes Solóra szedhető szét az eredetileg 3+1 személyes Duo. Ahogy alkotói elmondták, a 3,12 méter hosszú és 1,92 méter széles Solo száz kilométeren 1,5-2 liternyi bioüzemanyaggal is beéri, miközben kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 23-30 gramm, a tágasabb és nehezebb négyszemélyes Duo ennél azért iszákosabb lesz.

A hibrid rendszer lelkét jelentő belső égésű motort még nem választották ki, de az már biztos, hogy a négy kerékbe épített villanymotort lítiumion-akkumulátorok táplálják. Az autó könnyű, tartós, ám drága anyagokból készül: a váza alumínium-magnézium-titán ötvözet, burkolata szénszálas kompozit, mert az őriszentpéteri tervezők szerint nem a gyártásnál, hanem az üzemeltetési költségeken kell takarékoskodni, ami minden környezetbarát rendszerre érvényes.

A több eredeti ötlettel megrajzolt kis légellenállású és felfelé nyíló ajtókkal szerelt karosszériájának köszönhetően a Solo a mai autók energiaszükségletének harmadával-ötödével beéri. A tetőbe épített napelemek mellett az utasok is tölthetik az akkumulátorokat, mert minden üléshez tartozik pedál, melyet testedző szerkezetként és áramfejlesztőként lehet használni, akár várakozás közben is. Lakott területen csak villanymotorral és/vagy pedálhajtással szinte zajtalanul közlekedik, így persze a fitnesz-wellness pedálos üzemmód utazás közben felkínálja az egészséges testmozgás lehetőségét.

Az autónak nincsenek rozsdásodó alkatrészei, és nem kényes a hőmérsékletre sem, ezért nem kell garázsban állnia.

Az ANTRO tervei szerint 2012-től sorozatban készülhet az első magyar alternatív családi autó, melynek áráról annyit mondtak tervezői, hogy nem versenyezhet majd a dömping ázsiaiakkal, de nem lesz drágább egy mai kisautónál. Mai árakon számolva kétezer forintba kerül hatszáz kilométernyi autózás, mert környezetvédelmi besorolásának köszönhetően minimális lesz a súlyadója és szervizköltsége.

Négy év múlva sorozatban gyártják a Solót
Négy év múlva sorozatban gyártják a Solót
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.