Beemelték a Megyeri híd utolsó elemét

Beemelték az Újpest határában az M0 autópálya részét képező 300 méter pilontávolságú, ferdekábeles Megyeri híd utolsó elemét is csütörtökön reggel.

A Hídépítő Zrt. 2006-ban kezdte el a híd építését. A 100 méter magasságú pilonokból induló kábelek 50 hídelemet tartanak, az 51. elemet - ezt emelték be utoljára - már csak hegesztették a két utolsóhoz. A híd része az M0 körgyűrű északi Duna hídjának, amely a 2. számú főúttól indul, majd áthalad a Szentendrei szigeten és a Szentendrei Duna ágon is. Együttesen 1.862 méter hosszú.

A Megyeri hídnak nevezett fő-Duna-ági híd ebből 591 métert tesz ki. A hajózó út felett, a hídszerkezetet tartó két "A"-betű alakú vasbeton pilon egymástól 300 méter távolságra van. Repkay Kálmán a Hídépítő Zrt. Dunahidak igazgatóságának irányítója elmondta, hogy a már elkészült hídszerkezetet néhány centimétert "szét kellett tolni", hogy a hiányzó 12 méteres és 150 tonna tömegű elemet a két úszódaru be tudja emelni a helyére. A pilonok egyik szárában ferde lift, míg a másikban lépcső vezet a kereszt tartókig, onnan viszont már függőlegesen lehet feljutni a csúcsig.

Arra a kérdésre, hogy miért a ferde kábeles megoldást választották, azt a választ adta az igazgató, hogy ez volt a leggazdaságosabb, a függőkábeles hídnál - ilyen az Erzsébet híd - mindenképpen olcsóbb, emellett látványos is.

A tervező Céh Zrt. számításai szerint a teljes objektumhoz 100 ezer köbméter betont és 12 ezer tonna acélszerkezetet használtak fel. A hídépítőknél szokásos hordó gurításra - amikor is egy sörös hordót guritanak át az immár egybefüggő hídon - pénteken délután kerül sor. (MTI)

Az utolsó elem is helyére került
Az utolsó elem is helyére került
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.