A Levegő Munkacsoport nemet mond a fuvarozók kérésére

Diszkriminatív, a társadalom többi tagjával szemben igazságtalan megoldásnak tartja a kormány azon tervét a Levegő Munkacsoport, amely a közúti fuvarozóknak lehetővé tenné a gázolaj jövedéki adójának részleges visszaigénylését.


A környezetvédő civil szervezet az ellen emelte fel a szavát, hogy a kormány szeretné elérni az Európai Bizottságnál, hogy a fuvarozók visszaigényelhessenek 9-10 forintot a gázolaj literenkénti árából, mivel Magyarországon a jövedéki adó 85 forint, és ugyanez az összeg más uniós országokban 75 forint.

A Levegő Munkacsoport szerint az újabb támogatás indokolatlan előnyben részesítené a fuvarozókat más vállalkozásokkal és állampolgárokkal szemben, mert szerintük a fuvarozóknak nyújtott kedvezményeket nekik kellene megfizetniük. 

Úgy vélik, az intézkedés rontaná az ország versenyképességét, mivel egy rendkívül energiaigényes és környezetszennyező tevékenységet részesítene előnyben a magas hozzáadott értéket tartalmazó tevékenységekkel szemben. Kifejtik: arra ösztönözné a fuvarozókat és fuvaroztatókat, hogy tovább folytassák a szervezetlen szállításokat a korszerű logisztikai megoldások helyett.

A Levegő Munkacsoport arra kéri a kormányt, álljon el a vállalkozások túlnyomó részét hátrányosan megkülönböztető tervétől.

Veres János pénzügyminiszter részére eljuttatott levelükben hangsúlyozzák: teljesen egyetértenek a Pénzügyminisztérium álláspontjával, vagyis a fuvarozók követelésének elutasításával. A civil szervezet elhibázottnak tartja, hogy a Pénzügyminisztérium - az elutasításban - csak az Európai Unióra hivatkozik és nem mutatja be, hogy a fuvarozók állításai nem felelnek meg a valóságnak, és csak a döntéshozók és a közvélemény megtévesztésére szolgálnak.

A probléma gyökerét a civilek abban látják, hogy a közúti fuvarozóknak nyújtott mértéktelen támogatások mellett, gyenge a versenyképességük.

Arra kérik a kormányt, folytasson széles körű felvilágosítást, hogy a társadalom pontos képet kapjon a közúti árufuvarozással kapcsolatos visszásságokról. Véleményük szerint a fuvarozók az ésszerűtlen gazdálkodásuk terheit – egyre nagyobb mértékben – másokkal akarják megfizettetni.

Cáfolják azt az állítást, miszerint a gázolaj ára rendkívüli mértékben emelkedett. Szerintük az üzemanyagok ára 2000 óta az általános inflációnál kisebb mértékben növekedett, vagyis reálértéken csökkent. Sürgetőnek tartják, hogy a nehéz tehergépjárművek kilométer-arányos úthasználati díját minden útvonalon mihamarabb bevezessék. 

Veres János figyelmét felhívják arra, hogy a fuvarozók követelését azért is el kell utasítani, mert nem fizetik meg azokat a károkat és költségeket, amelyeket okoznak. Ezt az összeget a civil szervezet 5000 milliárd forintra becsüli.

(NOL)

Lukács András
Lukács András
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.