Nehéz évek várnak a budapestiekre

Az évtized két legnehezebb éve következik budapesti lakosok számára. A főváros vezetése ugyanis 2010-ig szeretné lebonyolítani a legjelentősebb beruházásokat: az útfelújítások mellett, rakpartlezárásokkal is számolni kell, ráadásul bizonyos időszakban két hídon sem lehet majd autóval közlkekedni.

Az évtized két legnehezebb éve következik budapesti lakosok számára. A főváros vezetése ugyanis 2010-ig szeretné lebonyolítani a legjelentősebb beruházásokat: egyszerre zárják le a budai alsó és felső rakpartot, bizonyos időszakban sem a Margit hídon, sem a Szabadság hídon nem lehet majd autóval közlekedni, valamint több útfelújítás is nehezíti majd a forgalmat - sorolta Demszky Gábor főpolgármester és Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes.

A főpolgármester elmondta: a pénzügyi kényszer miatt sűrítették össze a beruházásokat, amely abból fakad, hogy az uniós támogatásokra csak 2010-ig jogosult a főváros. Ezért kell azonos időszakban felújítani a Szabadság hidat és az Margit hidat, megépíteni a 4-es metrót, a szennyvízgyűjtőt és számos utat felújítani. A főváros legjelentősebb beruházásainak költségéből 60-70 százalékot áll az unió. Például a 4-es metró és a szennyvíztisztító megépítéséhez mintegy 200-200 milliárd forinttal járulnak hozzá - hangzott el.

Június 16-ától augusztus 20-ig egyszerre lesz lezárva a budai alsó és felső rakpart a 4-es metró kivitelezésének felgyorsítása és a budai Duna-parti főgyűjtőcsatorna építése miatt. A Gellért téren ideiglenes út épül, ezen keresztül haladhat majd a Budafoki út felől érkező autós forgalom. A tervek szerint augusztus 1-jétől a Margit hídtól északra eső szakaszt is lezárják, itt az alsó rakpartot megemelik és kiszélesítik a folyó irányában egy forgalmi sávval, körülbelül 1.200 méteres szakaszon, észak felé.

A Szabadság hidat a tervek szerint december 20-án adják át a villamosforgalomnak, de autóval leghamarabb csak jövő májusban lehet átkelni a hídon. A Margit híd felújítása október 30-án kezdődik és 2010 májusáig tart. Autóval ezen időszak alatt nem lehet felhajtani a hídra, de a tömegközlekedés fennmarad rajta, illetve gyalogosan is használható lesz a híd.

Jelentős változásokat okoz majd Budapest közlekedésében az északi összekötő vasúti híd június 21-étől három hónapon át tartó felújítása is. Emiatt az érintett vonalon közlekedő vasúti szerelvények a szentendrei HÉV pályáját használva a Nyugati pályaudvar helyett a Margit hídig közlekednek.

Jó hír viszont, hogy a nyár végén átadják az M0 autópálya keleti szektorát és a hozzá tartozó Megyeri hidat. Ez javíthatja a főváros északi térségének közlekedését - mutatott rá a főpolgármester.

Az útfelújításokat is folytatja  főváros, bár idén az egyéb beruházások miatt csak 58 útszakaszt, összesen 35,5 kilométer hosszúságban javítanak meg 3,9 milliárd forintos összköltséggel. A három évet felölelő, távlati tervekben azonban összesen 300 kilométernyi útszakaszt kíván felújítani a Fővárosi Önkormányzat. Az év végéig elkészül a külső Váci út kiszélesítése is.

A tájékoztató szerint 2010 végéig jelentős fennakadásokra kell számítani a 4-es metró építésének helyszínein: így a Belgrád rakparton, amely június 15-től az év végéig egyirányúvá válik a Fővám tér felé, az Astoria csomópontnál, amely augusztustól, ahol a Rákóczi út irányában megszakítva három héten át 2×2 sávra korlátozódik a forgalom, valamint a metró Móricz Zsigmond téri állomásának építése miatt szeptember elejétől a Bartók Béla úton, szeptember végétől pedig a Fehérvári úton módosul a villamosforgalom.

Hagyó Miklós elmondta: a BKV - féléves egyeztetés után elfogadott - új összmenetrendjét augusztus 21-től kezdik bevezetni, ami szintén okozhat problémákat a fővárosiaknak. Demszky Gábor azonban hangsúlyozta: "Lehet vizionálni a közlekedés összeomlásáról, de ez nem fog bekövetkezni."

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.