Mundruczó Kornél a cannes-i reflektorfényben

A magyar versenyfilmet, Mundruczó Kornél Deltáját és általában a magyar filmeket hirdető óriásplakátokkal, továbbá programfüzetekkel, valamint megújult pavilonnal a korábbi évekhez képest láthatóbbá vált Magyarország a 61-i Cannes-i Filmfesztiválon.

A fesztivállal párhuzamosan és egyidőben rendezik meg minden évben a cannes-i Fesztiválpalotában a világ legjelentősebb filmvásárát, ahol idén 14 ezer négyzetméteren 93 ország több mint 10 ezer producere, forgalmazója és egyéb filmes szakembere tárgyal standjain - a tavalyi 4800 után - idén 5500 film sorsáról. A legtöbb még csak terv formájában létezik, de a filmvásár vezetői szerint a május 14. és 25. között nyélbe ütött eladások összege elérheti az egymilliárd eurót. Jérome Paillard igazgató szerint az eladásra kínált filmek száma évről évre sokkal jelentősebben növekszik, mint az akkreditált résztvevők száma.

Az óriási kínálat miatt idén az eddigi 30 mellé további három vetítőtermet (közülük tucatnyi digitálist) rendezett be a filmvásár a forgalmazók részére, ahol a tavalyi 900 után idén 1600 úgynevezett marketvetítést tartanak a forgalmazók a potenciális vásárlóknak. Ezek közül 14 alkalommal 11 magyar filmet mutat be összesen négy, köztük egy francia és Gigor Attila A nyomozó című munkája esetében egy dán forgalmazó. A magyar HungariCom pedig önálló standdal is jelen van a vásáron.

A filmvásáron óriásplakát hirdeti Mundruczó Kornél Deltáját, egy másik általában a magyar filmeket, és a filmvásár vetítéseiről szóló programfüzet címlapján is a magyar versenyfilmről olvashatnak a forgalmazók.

Annak ellenére, hogy a Delta francia forgalmazója, a The Coproduction Office csak a keddi díszbemutató után vetítheti először a vásáron a magyar filmet, a rendező szerint már óriási iránta az érdeklődés. Mundruczó Kornél már Cannes-ban van, vasárnap délelőtt az ARTE francia-német kulturális csatorna Metropolis című műsora készített vele félórás interjút, rögtön utána egy amerikai stáb várta. Amióta bejelentették, hogy a filmet meghívták a versenyprogramba, a nemzetközi média- és forgalmazói figyelem nem egyszerűen megduplázódott, hanem megtízszereződött. Már hetek óta érkeznek e-mailben a világ legjelentősebb lapjaitól a kérdések - mondta Mundruczó az MTI-nek Cannes-ban.

A cannes-i filmpiacot az amerikaiakat megelőzve elsősorban az európai forgalmazók (60 százalék) uralják, de jelentős a kanadai (21 százalék) és egyre inkább az ázsiai jelenlét (16 százalék) is, viszont a hétfői földrengés miatt a kínai delegáció idén a szokásosnál kisebb. Helyettük - a versenybe meghívott dél-amerikai filmnek köszönhetően - a latin-amerikai országok érkeztek képviselői érkeztek nagyobb számban.  

A Magyar Filmunió idén hatodik alkalommal megújult Magyar Pavilonban biztosít találkozó helyet a magyar és a nemzetközi filmszakma számára a 39. Magyar Filmszemlén az Overnight című film modern világának megteremtéséért a legjobb látványtervezői díjat elnyert Hujber Balázs elképzelése szerint. A Croisette-en található 25 négyzetméteres, tengerpartra néző, teraszos pavilon elsősorban a magyar versenyfilmet hirdeti, de idén először egy kivetítőn folyamatosan láthatnak részleteket magyar filmekből az érdeklődök. A láthatóvá vált magyar jelenlét a forgalmazók mellett részben az Oktatási és Kulturális Minisztérium 38 millió forintos támogatásának köszönhető.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.