Az amerikai NCR 9 millió euróért létesít Budapesten ügyfélszolgálati központot

Az amerikai NCR csúcskategóriás, többnyelvű ügyfélszolgálati és oktatóközpontot nyit Budapesten 9 millió euró beruházással - közölte Chris Shea, a társaság alelnöke csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Az önkiszolgáló eszközökkel foglalkozó, illetve ilyen megoldásokat nyújtó, ezen belül például pénzkiadó automatákat gyártó és forgalmazó vállalat a következő két évben költi el a mintegy 9 kilenc millió eurót a központra és a munkahelyekre azért, hogy a magyar fővárosból támogathassa európai, közép-ázsiai és afrikai (EMEA-térségbeli) ügyfeleit, valamint megalapozza a további üzleti növekedését. A központba mintegy 130 munkatárs felvételét tervezik.

A központ ügyfélszolgálati részlegén (Customer Care Center) keresztül az NCR speciális támogatási szolgáltatásokat nyújt majd bankoknak, kiskereskedelmi vállalatoknak és utazási irodáknak, valamint vendéglátóipari cégeknek. Az ott dolgozó ügyfélszolgálati munkatársak és menedzserek informatikai helpdesk-támogatást nyújtanak majd például az pénzkiadó automaták, ATM-ek csatornakezelési és üzemeltetési szolgáltatásairól, illetve az ezzel kapcsolatos oktatásról nyolc nyelven; olaszul, spanyolul, franciául, hollandul, németül, görögül, törökül és angolul.

A budapesti központ ad helyet az NCR ügyfélszolgálati akadémiájának (NCR Customer Service University) is: az oktatóközpontban képzik majd tovább az EMEA-régióból érkező munkatársakat, partnereket, disztribútorokat és vásárlókat. Az NCR azért is választotta Budapestet az új központ helyéül, mert itt jól képzett a munkaerő.

Az eseményen Garamhegyi Ábel, a nemzetközi gazdasági kapcsolatokért felelős kormánybiztos kifejtette: kiemelkedő gazdasági érdek, hogy Magyarország az egyre specifikáltabb tudást képviselő és összetettebb tevékenységet végző szolgáltató központok számára a jövőben is vonzó célpont maradjon. Megemlítette: legkorábban az EDS informatikai és legutóbb a BT telekommunikációs vállalat hozott létre hasonló központokat, s Magyarországon összesen mintegy 15 ezer ember dolgozik ügyfélszolgálati központokban.

Az új ügyfélszolgálati központ megnyitása azt követően történik, hogy az NCR 2005-ben Szigetszentmiklóson egy ATM-eket előállító termelőegységet hozott létre. Azóta az NCR körülbelül 12 millió eurót fordított a gyárra és ezzel megegyező összeget költött el a helyi beszállítóknál. Az ATM-eket a világ 80 országába exportálják.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.