Szili Katalint Hongkongba várják
Benjamin Chau abból a célból járt fővárosunkban, hogy előmozdítsa a gazdasági kapcsolatok további fejlesztését szűkebb pátriája és annak legjelentősebb közép-európai partnere, Magyarország között. E folyamat soron következő állomása lesz a kínai magyar évad záróesemény-sorozata, amelyre május végén, június elején kerül sor az ázsiai nagyhatalom déli régióiban, így Kantonban, a senzseni gazdasági övezetben – és Hongkongban. A Kínához 1997-ben visszakerült, azóta kiemelt gazdasági előjogokat élvező egykori brit koronagyarmaton – a jelenlegi tervek szerint – május 30-31-én rendezik meg a magyar napokat, amelyekre a hazai üzleti világ számos képviselője mellett hivatalos állami delegáció látogatását is várják, Szili Katalinnal az élén.
Benjamin Chau a sajtó képviselőivel folytatott beszélgetésén részletesen szólt a szeptemberre tervezett nagyszabású budapesti kiállításukról is, amelyen Hongkong mellett Kanton legjobb termékeit vehetik szemügyre az érdeklődők, a divat, az ajándék és a fogyasztási elektronika világából. A Lifestyle Expo 2008 Budapest szeptember 15-17. között a SYMA Sport- és Rendezvényközpontban kerül megrendezésre, a 2006-os Style Hong Kong Budapest kiállítás sikerére építve. "2007-ben a Hongkongból Magyarországra irányuló export 22 százalékkal nőtt az előző évhez képest és elérte az 1,1 milliárd amerikai dollárt, és ezzel Magyarország (Hongkong számára) abszolút vezető pozíciót tölt be a kelet-közép európai térségben" – húzta alá Chau.
A kétoldalú kapcsolatok erősödésére utal, hogy a napokban először látogattak hazánkba hongkongi médiaszakemberek, a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében. A nyolcfős csoport, amely főként életmód magazinok munkatársaiból állt, Budapesten kívül a balatoni és az észak-alföldi régióba is ellátogatott. A tanulmányút különlegessége volt, hogy a résztvevőknek a fővárosban, egy nap erejéig, idegenvezető nélkül, térkép alapján kellett felkeresniük a térképen bejelölt design boltokat és kávézókat, így igazi turistaként fedezhetik fel Budapestet. A program nem véletlen: a Hongkongból érkező turisták döntő többsége ugyanis nem utazási iroda által szervezett úton utazik, hanem egyénileg. Az egyéni utazások hátterében az áll, hogy többségüknek kiváló az angol tudása, így nincsenek nyelvi nehézségei, továbbá a Kínai Népköztársasághoz tartózó, ám attól teljesen eltérő rendszerrel rendelkező terület lakói vízum nélkül utazhatnak a világ számos országába, így hazánkba is. Az MT Zrt. Hongkongban legnagyobb kampányát a május-júniusi időszakra tervezi, a Magyar Évadhoz kapcsolódva a nagyközönség mellett a szakma figyelmét is fel kívánja kelteni Magyarország iránt.
Ugyancsak jelentős áprilisi esemény volt a Hongkongi Elektronikai Vásár és társrendezvénye, a legújabb információs és kommunikációs technológiákat felvonultató ICT Expo, amelyekre 53 ezren látogattak el a világ minden tájáról. Magyarországról – a HKTDC budapesti konzultáns irodájának közvetítésével – 60 cégképviselő vett részt az Elektronikai Vásáron, és 28 magyar üzletember nézte meg az ICT Expo-n kiállított termékeket.