Ringier: Magyarországon "nehézkés és bonyolult" volt a tavalyi év
A Ringier Kiadói Kft. 13,054-ről 13,088 milliárdra, az Euromédia Kft. 2,047-ről 2,677 milliárdra növelte forgalmát, míg a Népszabadság Zrt-é 6,829-ról 6,637 milliárdra csökkent. "Magyarország talán a legnehezebb helyzetben volt" 2007-ben azon államok között, ahola Ringier jelen van. A lapkiadók helyzetét a nemzetközi trendek mellett a gazdasági helyzet is rontotta - mondta, 2008-ról pedig úgy nyilatkozott, "új célcsoportok, új kihívások: ebben az évben sem lesz könnyebb a dolgunk, mint tavaly volt"
A Blikk hivatalba lépése idején bejelentett megújulásáról csupán annyit mondott, dolgoznak rajta, célként említette, hogy a Népszabadság honlapja is olyan sikeresen újuljon meg, mint a Blikké vagy a Nemzeti Sporté.
Kovács Tibor, a Népszabadság Zrt. elnök-vezérigazgatója az eseményen azt közölte, a tulajdonosok már korábban egyetértettek a Népszabadság Online megújulásának szükségességében, így az még az idén új arculattal és szolgáltatásokkal jelentkezik, egyszerre adva helyet az újságírói, a közösségi és az olvasói tartalmaknak; időpontot azonban nem kívánt közölni.
A politikai napilap vasárnapi kiadásáról nyilatkozva Kovács Tibor úgy fogalmazott, "előrehaladottak a tulajdonosi tárgyalások, de végső döntés még nem volt" a kérdésben.
Rekordnyereség egymás után hat évben
Tavaly - akárcsak a megelőző öt esztendőben - ismét rekordnyereséget könyvelhetett el a Ringier kiadócsoport, Magyarországon a kormány megszorító intézkedéseinek ellenére is 12,5 százalékkal 130,5 millió svájci frankra nőtt a cég árbevétele.
Martin Werfeli, a Blikk egyetlen, a Népszabadság kétharmados svájci tulajdonosának vezérigazgatója csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten elmondta: a csoport 51,5 százalékkal, 102,7 millió svájci frankra növelte nyereségét, miközben forgalma 9 százalékkal, 1,458 milliárdra emelkedett.
A cég terjeszkedésének eredményeit ismertetve kiemelte a cseh Aha bulvárlap megvételét, ugyanott az ostravai nyomdai beruházást, betársulásukat a román Canal D tévétársaságba, valamint a magyarországi MediaLOG terjesztőcégben való tulajdonrészük emelését.
A tavalyit a Ringier számára "a konszolidáció éveként" említette, a másik vezérfonalként a digitalizációt említve; szavai szerint a következő évek erőteljes piaci mozgásainak az a tétje, mely társaságok szerzik meg maguknak az utolsó szabad piacokat, s ebben a versenyben az erős cégek között akarnak részt venni.
Megjegyezte: a társaság jelenleg hétezres létszáma negyed század alatt duplázódást jelent, s emlékeztetett arra: tíz országban több mint 120 lapot, ötven internetes oldalt, 12 nyomdát, két-két tévét és rádiót működtetnek; "nem földrajzi értelemben próbálunk növekedni" - húzta alá Martin Werfeli, az internetes fejlesztésekre helyezve a hangsúlyt.
Michael Ringier, a médiacsoport tulajdonosa az MTI azon kérdésére, hogy az Oroszország felé való terjeszkedés szándékát rejti-e a tény, hogy az ott közismerten jó kapcsolatokkal rendelkező Gerhard Schröder egykori német kancellár a Ringier-csoportnál tevékenykedik, azt közölte: annyi feladatot adnak nekik a már meglévő piacaik, hogy nem akarnak új országban befektetni.
(forrás: MTI)