Az Arany Ászok mellett idén a Sziget Fesztivállal megegyező tulajdonosi körbe tartozó Pesti Est lesz a nyári könnyűzenei rendezvény főszponzora - mondta lapunknak Takács Gábor ügyvezető. Ismeretes: tavaly óta a Sziget Kft. és az ingyenes programmagazinjairól híres Pesti Est vezetői nagyjából ugyanazok lettek - például Gerendai Károly és Takács Gábor -, és a tőzsdén jegyzett econet.hu alatt egy csoportba is kerültek.
Testvérénél köt ki a Sziget
(Az econet jelenleg 26 százalékot birtokol a Szigetből; a többit Gerendai, Takács és Kedves Ferenc vállalkozó cégei jegyzik, de az econetnek erre is vásárlási joga van.) Az ügyvezető megerősítette: a Pesti Est nem pénzt, hanem reklámfelületet biztosít majd a Szigetnek. Ezzel a két hasonló célközönségű márka erősítheti egymást. Hozzáfűzte, ilyen típusú szerződést más médiummal nem kötöttek volna: mivel a két márka egy érdekeltségi körbe tartozik, a "szinergiák" kihasználása miatt döntöttek így. Abból, hogy idén ismét nem sikerült a második fő támogatói helyre külső reklámozót találni, tegnap az internetes portálok anyagi gondokat véltek sejteni a Sziget háza táján. Ezt Takács Gábor cáfolta. Felhívta a figyelmet, hogy az egyik "bemutatja" kategóriájú szponzori hely 2007-ben, de esetenként azelőtt is üresen maradt. (Korábbi, meg nem erősített számítások szerint a poszt ára 100-200 millió forint. Sokáig a Pepsi volt a "bemutató", sőt névadó, az őt leváltó Coca-Cola viszont már alacsonyabb státust kapott. Tavaly a Pannon emlékezetes viták után hagyta ott a központi helyet, és osont mégis vissza a kerítés mögé.) A jelenség nem tölti el őket örömmel, de remélik, hogy idővel újra lesz piaci kereslet a helyre. Ettől még, csakúgy, mint eddig, remény lehet az idei nyereségre - tette hozzá -: az leginkább továbbra is az időjáráson és a jó programon múlik. Idén a fesztivált augusztus 13. és 18. között rendezik meg, az Iron Maidennel 12-én lesz "nulladik" és talán "mínusz egyedik" nap is.