Péntekig adható be jelentkezés a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.-nél az Új tulajdonosi programmal kapcsolatos, összesen mintegy nettó 1,2 milliárd forint értékű kommunikációs pályázatokra - derül ki a cég februárban megjelent közbeszerzési kiírásából. Ez az összeg megfelel a központi költségvetés tartalékából erre a feladatra biztosított, legfeljebb bruttó 1,6 milliárd forintnak - tudtuk meg Száraz Gábortól, az MNV szóvivőjétől.
Új tulajdonosi pályázatok
A pályáztatás azt a célt is szolgálja, hogy a ténylegesen elköltendő összeg lehetőség szerint csökkenjen - tette hozzá. A dokumentumokból kiderül: a legnagyobb, nettó 750 millió forintos keretet "médiavásárlásra" kívánják elkölteni. (Az ilyen cégek kötik le a hirdetési helyeket.) Az Új tulajdonosi program kiadványaira legjobban pályázó nyomda 250 millió forintot kaphat. A reklámokat megtervező ügynökség maximum 167 millió forintban reménykedhet, a "népi részvényt" a nyilvánosság előtt érthetővé tevő PR- és rendezvényszervező apanázsa pedig legfeljebb 83 millió forint lehet. Bár az MNV hangsúlyozza, hogy az egyfordulós tender elbírálásában a legfontosabb szempont az ár, a kiírásban részletezett súlyszámok alapján, szélsőséges esetben akár a drágább is nyerhet, ha az ajánlat szakmai tartalma annyival jobb a többiekénél. Az eredményhirdetés időpontja mind a négy esetben április 21., a szerződéskötésé pedig április 30. Arra a kérdésre, hogy a nyilvános kiírások miért nem utalnak egyértelműen az Új tulajdonosi programra, Száraz Gábor közölte, a pályázókat tájékoztató részletes anyagokban erre már kitérnek.