A domogyedovói repülőterére száll a Malév
– Jelenleg heti hét járatunk van Budapest és Moszkva között, de bízunk abban, hogy ezt heti tizenegyre emelhetjük – mondta lapunknak a Malév vezérigazgatója. Leonov Péter szerint a cég a közeljövőben a Moszkva–Budapest járat fejlesztésén dolgozik, de később – a már meglévő jekatyerinburgi járat mellett – további régiók közvetlen elérését is megcélozza. (A Malév a Rosszija légitársasággal együttműködve jelenleg Szentpétervárt is eléri Budapestről.)
Az átköltözés nem befolyásolja a jegyek árát, az csak az üzemanyag árának – meglehetősen folyamatos – növekedésétől függ. Domogyedovo révén az utasok azonban már most könnyebben elérik az orosz régiókat, illetve az orosz utazók Budapestet: a repülőtér ugyanis központi reptere az öt orosz légitársaságból álló AirUnion szövetségnek is, amelynek résztulajdonosa a Malévet birtokló Krasair.
– Számunkra a Malév a mi európai szállítónk, míg az AirUnion a Malév orosz belföldi szállítója lehet – mondta lapunknak Alekszander Abramovics, az AirUnion elnöke, és fivérével együtt a Krasair tulajdonosa. – Az ügyfelek számára ez azt jelenti, hogy Vlagyivosztoktól Budapestig rövid domogyedovói átszállással lényegében egy légitársasággal repülnek, ami jelentősen csökkenti a jegyek árát. Azonban nemcsak az orosz régiókba, hanem a Moszkvába utazóknak is könnyebbséget jelent a domogyedovói érkezés: innen ugyanis helyi érdekű vasúttal 150 rubelért (1 rubel=7 forint) 40 perc alatt juthatnak el a városba, elkerülve ezzel a rendszeres közúti dugókat, ami Seremetyevóról egyelőre nem mondható el.