A Gazdasági Versenyhivatal 10 millióra bírságolta a UPC-t

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta a UPC Magyarország Telekommunikációs Kft.-t, mert álláspontja szerint a cég 2006-ban és 2007-ben közzétett egyes reklámjai alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére.

A GVH csütörtöki közleménye szerint a távközlési társaság a hirdetéseiben ígértnél kisebb letöltési sebességet biztosított internet előfizetőinek, illetve nem megfelelően tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy a meghirdetett áron csak hűségnyilatkozat aláírásával lehet szerződést kötni.

A GVH az eljárás során megállapította: miközben például az UPC hirdetéseiben az szerepelt, hogy a chello extreme csomag letöltési sebessége másodpercenként 10.240 kilobit, a chello professional csomagé pedig 20.480 kilobit, a mérési eredményekből az derült ki, hogy 2007. március 1. után a letöltési sebesség egyszer sem érte el a reklámokban megjelölt sebességet. A GVH mindezek alapján megállapította, hogy a letöltési sebességre vonatkozó reklámígéretek nem voltak megalapozottak.

A GVH megállapította azt is, hogy az UPC az internet szolgáltatás áráról sem adott pontos tájékoztatást: a 2006-ban és 2007-ben reklámozott árakon ugyanis csak akkor lehet szerződni, ha a fogyasztó hűségnyilatkozatot ír alá. Ugyancsak hűségnyilatkozatot kellett aláírni, ha az ügyfél hozzá akart jutni a reklámozott ajándékokhoz, például a telefonkészülékhez vagy a hordozható DVD lejátszóhoz.

A közlemény szerint a GVH a bírság összegének megállapításakor a jogsértő reklámok megjelenésével kapcsolatos költségeket vette  alapul. Ezen túl figyelembe vette az elért fogyasztói kör nagyságát,  illetve a jogsértő magatartás időtartamát is. Súlyosító körülménynek  minősült, hogy az UPC korábban már két alkalommal kapott  elmarasztalást a fogyasztók megtévesztése miatt. Enyhítő  körülménynek bizonyult viszont az, hogy az eljárás alatt a UPC  igyekezett kárpótolni a hibabejelentéssel hozzá forduló  fogyasztókat. A társaság változtatott a hűségnyilatkozattal  kapcsolatos kommunikációs gyakorlatán is, illetve a GVH  álláspontjának megismerését követően módosított a konfigurációban  beállított sebességen, azt például a chello professional termék  esetében 22 megabitra állította be, így a fogyasztók számára elérhetővé vált a reklámozott sávszélesség.

A távközlési társaság ezen túlmenően a fogyasztói tudatosság erősítése érdekében vállalásokat is tett, ami a bírság körében szintén enyhítő körülménynek bizonyult.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.