45 milliárdos forgalom a neten - nemcsak pizzát rendelünk
Rohamosan növekszik az interneten eladott termékek száma és elmondhatjuk: a világháló hétköznapi életünk részévé vált. Ha hinni lehet a statisztikáknak, akkor hazánkban látványosan bővül az Internet hozzáféréssel rendelkező magyarok tábora.
Ma már nemcsak mozizunk, információt szerzünk és pizzát rendelünk a netről, hanem jelentős mértékben vásárolunk is. A GKI Gazdaságkuttó Zrt. adatai szerint a 14 évnél idősebb lakosság 40 százaléka rendelkezik Internet hozzáféréssel - bár a netet vásárlásra, csak 5,6 százalékuk használja -.
Az „infromációs szupersztráda” kínálata egyre szélesebb, gyakorlatilag mindent beszerezhetünk az irodaszerektől a műszaki cikkeken át.
A GKI becslése szerint az online boltok forgalma 2007-ben meghaladta a 45 milliárd forintot, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom fél százaléka. Megfigyelhető, hogy a piacra legkorábban belépő online értékesítők, ma is őrzik előnyüket, de előkelő pozícióikat csak akkor tarthatják meg, ha folyamatosan fejlesztenek és még több szolgáltatással állnak a vásárlók rendelkezésére.
Szakemberek szerint a hazai online kereskedelem, már túl van a kezdeti nehéz lépéseken és a jelek szerint hamarosan fordulóponthoz érkezik. Ezért 2008. április 8-án megrendezik az E-Business Symposiumot az Intecontinental Hotelben, ahol az ágazat fejlődésének lehetséges irányait vázolják fel, a komoly üzleti sikert elérő online vállalkozások.
A résztvevők és látogatók egyebek mellett választ kaphatnak azokra a kérdésekre, hogy mekkora a piac, mely termékkategóriák a legsikeresebbek, milyen az internetes kereskedelem helyzete, súlya, jelentősége Magyarországon, hogyan fizethetünk a neten, és végül miként alakul az online aukciós és hirdetési piac?
A fenti kérdésekre adott válaszokon túl első kézből szerezhetnek gyakorlati tapasztalatokat a résztvevők, hiszen olyan üzleti sikert elérő online vállalkozások mesélik majd el a saját történetüket mint az e-Digital, a kirakat.hu vagy a bookline.
(NOL)