BRAVO kampány a tolerancia mellett

A BRAVO féléves kampányt indít a tolerancia mellett. Az akcióhoz megnyerték a két tinisztrárt, Lolát és Márkot. A magazin honlapját olvasva: a mai tizenéveseket leginkább a külsejük, vagy emo-s stílusuk miatt közösítik ki.

A BRAVO ifjúsági magazin januárban indította útjára a „BRAVO Ne fordulj el” című kampányát. A kezdeményezők szándéka: rávilágítani a fiatalokat érintő legfontosabb társadalmi problémákra és felhívni a figyelmet a tolerancia fontosságára. 

Az ötlet eredetileg Németországból indult, ahol 2006-ban a német BRAVO magazin 100 ismert német sztárral az iskolai erőszak ellen kampányolt. Az akció sikerén felbuzdulva vette át a kezdeményezést több európai ország, köztük Bulgária és Lengyelország. 2008-ban Magyarország is csatlakozott a programhoz. A téma minden évben változik, idén a tolerancia fontosságára helyezték a hangsúlyt.

„A kampányban a tolerancia szót tág fogalomként értelmezzük, sok mindenre asszociálhatunk ezzel kapcsolatban. Gondolhatunk a szexuális vagy faji megkülönböztetésre, vagy egyszerűen csak arra, ha valakit öltözködési stílusa miatt nem fogad el a környezete – mondta a NOL-nak Illés Csaba, a BRAVO magazin főszerkesztője. Véleménye szerint a „Ne fordulj el” kampány célja, hogy felhívja a fiatalok figyelmét azokra a problémákra, amelyek az előítéleteken és a kirekesztésen alapulnak.

A kezdeményezéshez elsősorban a fiatalok körében ismert hazai énekesek, együttesek és műsorvezetők csatlakoztak: Lola és Márk (énekesek), Somogyi Santana Lorena és Puskás Peti (színészek), az Anti Fittness Club, a No thanx (együttesek), Steiner Kristóf és Zola a Viva TV két műsorvezetője, valamint Szávay Ágnes teniszező.

Az ismert sztárok nemcsak arcukat adták, de aktív közreműködést vállaltak a programban. Általános iskolákban keresik fel a fiatalokat, ahol saját az intoleranciával kapcsolatos élményeikről, tapasztalataikról számolnak be nekik. 

Az emo eredetileg zenei stílust jelent a 80-as évekből. Az emotional, azaz érzelemes hardcore Washingtonban alakult ki az egyre durvább New York-i hardcore ellenáramlataként. Az emo hívek öltözködésében a fekete szín dominál, szemüket fekete szemfestékkel erősen festik. Testre tapadó pólót, kitűzőket, feltupírozott vagy szembe fésült sötét hajat viselnek, önmagukat érzékenynek, filozófikus alkatnak tartják, akik sokat töprengenek az érzelmekről és az emberi létről. Az állatokat sajnálják, ezért legtöbbjük vegetáriánus.
A BRAVO január óta működteti a neforduljel.bravo.hu honlapot, amely szinte blogként működik. A tizenévesek és a fiatal sztárok saját, a toleráns, vagy az intoleráns viselkedéssel összefüggő történeteiket mesélik el egymásnak. A honlapon olvasható önvallomásokból kiderül: a tizenéveseket leginkább a külsejük, vagy emo-s stílusirányzatuk miatt közösítik ki.

A kampány mellé állt és azt saját eszközeivel támogatja a TV2 és a Ringier Kiadócsoport.

(NOL)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.