BRAVO kampány a tolerancia mellett
A BRAVO ifjúsági magazin januárban indította útjára a „BRAVO Ne fordulj el” című kampányát. A kezdeményezők szándéka: rávilágítani a fiatalokat érintő legfontosabb társadalmi problémákra és felhívni a figyelmet a tolerancia fontosságára.
Az ötlet eredetileg Németországból indult, ahol 2006-ban a német BRAVO magazin 100 ismert német sztárral az iskolai erőszak ellen kampányolt. Az akció sikerén felbuzdulva vette át a kezdeményezést több európai ország, köztük Bulgária és Lengyelország. 2008-ban Magyarország is csatlakozott a programhoz. A téma minden évben változik, idén a tolerancia fontosságára helyezték a hangsúlyt.
„A kampányban a tolerancia szót tág fogalomként értelmezzük, sok mindenre asszociálhatunk ezzel kapcsolatban. Gondolhatunk a szexuális vagy faji megkülönböztetésre, vagy egyszerűen csak arra, ha valakit öltözködési stílusa miatt nem fogad el a környezete – mondta a NOL-nak Illés Csaba, a BRAVO magazin főszerkesztője. Véleménye szerint a „Ne fordulj el” kampány célja, hogy felhívja a fiatalok figyelmét azokra a problémákra, amelyek az előítéleteken és a kirekesztésen alapulnak.
A kezdeményezéshez elsősorban a fiatalok körében ismert hazai énekesek, együttesek és műsorvezetők csatlakoztak: Lola és Márk (énekesek), Somogyi Santana Lorena és Puskás Peti (színészek), az Anti Fittness Club, a No thanx (együttesek), Steiner Kristóf és Zola a Viva TV két műsorvezetője, valamint Szávay Ágnes teniszező.
Az ismert sztárok nemcsak arcukat adták, de aktív közreműködést vállaltak a programban. Általános iskolákban keresik fel a fiatalokat, ahol saját az intoleranciával kapcsolatos élményeikről, tapasztalataikról számolnak be nekik.
A kampány mellé állt és azt saját eszközeivel támogatja a TV2 és a Ringier Kiadócsoport.