Egyre több amerikai a laptopján, számítógépén tévézik, s nem a televíziókészüléket nézi - állapította meg a Nielsen médiakutató csoport az Amerikai Egyesült Államokban. Amerikai szakemberek állítják: belátható időn belül az internet és a televízió összeolvad.
A televízió és az internet összeolvad - amerikai elemzés
Az NBC televízió népszerű vígjátéksorozata, A hivatal (The Office) negyedik évadának premierjét tavaly ősszel már minden ötödik néző számítógép-monitoron élvezte. Az adás után - amelyet 9,7 millióan láttak - egy hét alatt 2,7 millióan töltötték le az epizódot a webről.
A Nielsen csoport szerint az Egyesült Államokban ma már milliók számára természetes, hogy laptopjukon nézik meg kedvenc tévésorozatuk részeit. A kutatók egy felmérése arról tanúskodik, hogy minden negyedik internetező számítógépén néz tévéfilmeket. A legnagyobb arányban (39 százalék) a 18-34 éves korcsoport néz a weben tévét, és meglepően nagy arány (23 százalék) kerül ki a 35-54 évesek generációjából.
"Egy nagy kulturális váltás tanúi vagyunk, az ország már másként néz televíziót (...) lényegében nincs szükség tévékészülékre" - mondta Seth MacFarlane, a Fox tévé rendkívül népszerű Family Guy című rajzfilmes vígjátékának alkotója. Az átalakulás a régi televíziós és hirdetési axiómák átgondolására késztetik a hálózatokat.
Jeff Zucker, az NBC Universal ügyvezetője elmondta, hogy az NBC.com oldalán az internetezők egy év alatt félmilliárd videotartalmat néztek meg. Kifejtette: ma az első számú kihívást az jelenti, hogy az analóg bevételeket át tudják konvertálni digitális bevételekké. A legtöbben ma még ingyenes mozgóképes tartalmakat néznek.
Elemzők szerint a televízió és az internet a belátható jövőben összeolvad. Az átalakulás élén azok az internetezők járnak, akik számára a tévékészüléket már teljesen felváltotta a számítógépes monitor.
(MTI)