Nagyvállalati mecenatúra
A nagyvállalatok által kultúratámogatásra fordított öszszeg 2007-ben meghaladta a 4,3 milliárd Ft-ot.
Legnépszerűbbnek a kulturális rendezvények, ezen belül is főleg a fesztiválok, könnyűzenei, dzsessz- és világzenei koncertek, táncháztalálkozók, kiállítások, képző-, ipar- és népművészeti bemutatók támogatása számított. Emellett a színházak és a komolyzenei hangversenyek finanszírozásához is számos nagyvállalat járult hozzá.
Szintén gyakori volt a nem konkrét programhoz kapcsolódó, hanem a kulturális szervezetek munkáját általában segítő támogatás. Ennek kedvezményezettjei között első helyen az alapítványok, egyesületek álltak, mögöttük az állami kulturális intézmények második helyre szorultak. A kulturális vállalkozások (például könyvkiadók, galériák, magánrádiók) csak kivételesen kaptak ilyen típusú segítséget.
A művészek közvetlen, személyre szóló pénzbeni támogatása, a művészeti, alkotói díjak, ösztöndíjak finanszírozása és a műtárgyvásárlás szintén ritkán fordult elő. Valamivel gyakoribbak voltak azok az esetek, amikor a cégek a művészek kiállítási, fellépési lehetőségeinek megteremtéséhez járultak hozzá.
A támogatások indítékai között az adományozó vállalatok közel kétharmada említette a konkrét, helyi kulturális célokkal (például településszépítés, helyi művészeti programok, hagyományőrzés) való azonosulást. Ugyanakkor a döntéseket a támogatók több mint felénél a tulajdonosok és a menedzsment kulturális elkötelezettsége, a kérelmezőkkel ápolt személyes kapcsolatrendszere, valamint az a szándék is számottevően befolyásolta, hogy magas presztízsű rendezvények és kiváló szervezetek támogatásával javítsák a cég ismertségét és külső megítélését.