A Gerlóczy nyerte a Kávéházak.hu versenyét

A Kávéházak.hu portál idén ötödik alkalommal teszi közzé a legjobb kávéházak listáját. A legjobb 100 magyarországi kávéház mellett a portál idén három díjat osztott ki.

Az „Év Kávéháza 2007” díjat a budapesti Gerlóczy Kávéház nyerte el. Az elmúlt évek kávéházi fejleményeire válaszul a zsűri további két díjat hozott létre. A „Legígéretesebb Új Kávéház” címet  a budapesti Déryné Bisztró, a „Legjobb Láncszem”-nek járó díjat pedig a kecskeméti California Coffee Company nyerte el. Ez utóbbival a szervezők idén bevonták a versenybe a piacon egyre nagyobb súllyal szereplő kávézóláncokat is.

Az Év Kávéháza díj korábbi nyertesei

2003: Károlyi Café; 2004: Zila Kávéház és Cukrászda; 2005: Alibi Café; 2006: Dunapark Kávéház

Gerlóczy Kávéház

A Gerlóczy egy európai léptékű kávéház. A hely formanyelvét tekintve nem igazodik szorosan a monarchiás tradíciókhoz, inkább egy tágabban vett európai örökséget ápol. Külön kiemelendő, hogy a Gerlóczy professzionálisan bánik a modern kommunikációs és marketing eszközökkel, ami a vendégekkel való kapcsolattartásban lassan elengedhetetlen feltétel. (Szabados Tamás, a Kávéházak.hu szerkesztője)

Déryné Bisztró

"A Déryné Bisztró - amennyiben beváltja a hozzá fűzött reményeket - mérföldkövet jelenthet a magyarországi kávéházi élet fejlődésében. A lenyűgöző térkialakítás, a családi vállakozásokra jellemző tulajdonosi elkötelezettség és az elérhető áron kínált, magas minőségű kávéházi élményre kiéhezett vendégkör együttállása nagyon komoly sikereket rejteget a néhány hónapja nyílt, fiatal kávéház számára." (Orbán Gergely, a Kávéházak.hu alapító munkatársa)

California Coffee Company, Kecskemét

"A Starbucks nyomán keletkezett gyorskávézóláncok, mint például a California Coffee Company, sokak számára a „nagy ellenfél” - a hagyományos, „egyedi és megismételhetetlen” kávéházak legfőbb kihívója. Sokkal jobban tesszük azonban, ha ellenségeskedés helyett inkább tanulunk egymástól. Például a kávékészítés és a baristatudomány tekintetében, melyet éppen a Starbucks és követői tettek újra divatossá New Yorktól Budapesten át Tokióig." (Senkáriuk András, a Barista Hungary kávés szakoktató cég ügyvezetője)

A díjazás története

A Kávéházak.hu portál létrehozói 2003-ban indították el a Kávéházak Versenyét. 2003-ban és 2004-ben a tabellán csak budapesti helyek szerepeltek, a verseny 2005-ben lett országos. A portál mögött álló vendéglátókból és kritikusokból álló zsűri a versenyek során öt szempontot értékel: (1) Térkialakítás, (2) Ízek, (3) Eszközök, (4)Személyzet és (5)Kávéháziság.


További információ >> www.kavehazak.hu

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.