A Magyar Rádió a hallgatottsági adatait követeli
Jogi lépéseket fontolgat a Magyar Rádió, mert nem veheti meg a Szonda Ipsos és a GfK Hungária által készített hallgatottsági kutatás eredményeit - nyilatkozta Such György elnök.
Az elnök korainak nevezte annak megválaszolását, hogy perelnek, a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordulnak, vagy mindkettőt megteszik.
"Jogilag rendkívül aggályos", hogy míg az ősszel megvásárolhatták az évente háromszor, a fővárosban és a megyeszékhelyeken, tízezres mintán készített felmérés eredményeit, a két cég most nem hajlandó eladni nekik az újabb kutatás eredményeit - közölte Such György.
Mint mondta, most egyes, meg nem nevezett kereskedelmi rádiókkal kötött "egyezségekre" hivatkozva nem akarja a Szonda Ipsos és a GfK Hungária eladni az adatokat. Éppen az adathiányra hivatkozva nem kívánta kommentálni az MTI értesüléseit, miszerint a nyári struktúraváltás előtt a hirdetőknek legfontosabb, 18 és 39 év közötti korosztályban mért 3,1-ről 11 százalékra, a 15 és 29 évesek között 2-ről 10,9 százalékra ugrott az MR-2 Petőfi Rádió hallgatottsága, miközben az országos kereskedelmi adók hasonló arányban teret vesztettek.
(MTI)