Talmácsi címvédőként maradt, mások váltottak
Annál jelentősebbek a változások a különböző géposztályokban. A királykategória, azaz a MotoGP-s társulat elképesztően megerősödött. A régi motorosok közül maradt a hétszeres világbajnok Valentino Rossi, a tavalyi győztes Casey Stoner, az ezüstérmes Dani Pedrosa, a tavalyelőtti aranyérmes Nicky Hayden, valamint az egyaránt harmincnégy éves, sok sikert megért Loris Capirossi és Marco Melandri. Hogy ne unatkozzanak, "felruccant" hozzájuk a 250 kcm tavalyi első három helyezettje: a kétszeres világbajnok, még mindig csak húszéves Jorge Lorenzo, a 2004-ben a 125-ben első Andrea Dovizioso, valamint Alex de Angelis; utóbbi kettő már benne van a korban, miután elmúlt huszonegy esztendős... Ami a Doktort, azaz a legendás Rossit illeti, nagyot kellene alakítania, hogy két év szünet után ismét világbajnok lehessen; nem kevesen állítják, hogy túl van a csúcson, és már azt is bravúrként könyvelnék el, ha újdonsült csapattársát, Lorenzót rendszeresen meg tudná előzni...
Téved, aki azt hiszi, hogy a 250 kcm "kiürült": nemcsak mentek a MotoGP-be, de jöttek is a 125-ből, igaz, korántsem annyira díszes társaság, mint Lorenzóéké. Kategóriát váltott a 2005-ös világbajnok Thomas Lüthi, a tavaly Talmácsi Gábor mögött vb-második Hector Faubel, továbbá Mattia Pasini, Lukas Pesek és Aleix Espargaro is. Maradt a negyedlitereseknél a 2006-ban eggyel "lejjebb" világbajnok Alvaro Bautista, a tavalyi, valenciai zárófutamot nyerő Mika Kallio, valamint a korábban itt is, ott is vb-győztes Manuel Poggiali.
Talmácsi hiába szerette volna, nem válthatott géposztályt: világbajnokként maradt a 125 kcm-ben. Ha nem szerepelne a mezőnyben a spanyol Pablo Nieto (27), akkor a maga 26 évével a magyar lenne a korelnök. Nem fog unatkozni, az már most bizonyos: a 34 tagú mezőnyben 21 (!) a tinédzser korú, vagyis nehezen zabolázható fiatalember. (Közülük a legfiatalabb a 45-ös rajtszámmal versenyző, mindössze 45 kilós brit Scott Redding, aki január 15-én volt 15 éves...) Elment egy Espargaro, jött helyette másik, a fiatalabb testvér, a mindössze tizenhat éves Pol. A rutinosabbak közül maradt a tavaly bronzérmes japán Kojama, továbbá Talmácsi csapattársa, Sergio Gadea. A Bancaja Aspar csapatban az idén is a spanyolok lesznek túlsúlyban, Faubel helyére ugyanis a tizenhét esztendős Pere Tutusaust igazolták. Talmácsi új fejlesztésű Apriliával versenyez az idén: hosszas tesztelés után szinte az utolsó pillanatban "állt össze" a motor. Célja egyértelműen a címvédés; jobb technikával, még rutinosabban mi mást is tűzhetne ki maga elé...
Menetrend
Március 9.: Katari Nagydíj, Losail
Március 30.: Spanyol Nagydíj, Jerez
Április 13.: Portugál Nagydíj, Estoril
Május 4.: Kínai Nagydíj, Sanghaj
Május 18.: Francia Nagydíj, Le Mans
Június 1.: Olasz Nagydíj, Mugello
Június 8.: Katalán Nagydíj, Barcelona
Június 22.: Brit Nagydíj, Donington
Június 28.: Holland Nagydíj, Assen
Július 13.: Német Nagydíj, Sachsenring
Július 20.: az Egyesült Államok Nagydíja, Laguna Seca (csak MotoGP)
Augusztus 17.: Cseh Nagydíj, Brno
Augusztus 31.: San Marinó-i Nagydíj, Misano
Szeptember 14.: Indianapolisi Nagydíj
Szeptember 28.: Japán Nagydíj, Motegi
Október 5.: Ausztrál Nagydíj, Phillip Island
Október 19.: Maláj Nagydíj, Sepang
Október 26.: Valenciai Nagydíj