A Bocskai útnál tart a lyuk
Az akkori, nagy csinnadrattával megtartott sajtónyilvános rendezvényért ugyanis nagyjából negyvenmillió forintot akart kiszámlázni a BKV-nak az alagutat fúró konzorcium. (Érdemes megjegyezni, hogy pajzsáttörést összesen 18 alkalommal lehet ünnepelni a 4-es metró első szakaszának 2011-ig befejezni tervezett építkezésénél, az Etele téri végállomást kivéve ugyanis mind a kilenc állomás falát át fogja törni a két fúrópajzs.)
A legfrissebb metrójelentés szerint egyébként az idén a budai oldalon befejeződik az alagútfúrás, a pajzsok pedig a korábbi tervek szerint augusztusban érik el a metróépítés legkritikusabb pontját, a csúszásban lévő Fővám téri állomást. Mint arról korábban beszámoltunk, az állomás kivitelezője, a Hídépítő korábban bejelentette, hogy több mint egy évet késik az állomásépítéssel. A Hídépítő tavaly októberben vetette fel, hogy a Duna alá benyúló állomást új megoldással, a folyóba építendő mesterséges félszigetről kellene végezni. Ez információink szerint 3,5 milliárd forintos többletköltséget jelentene, amelyre - a metrójelentés szerint - nincs fedezet, és a közbeszerzési törvény sem engedi. Ehhez képest - mint arról beszámoltunk - a főpolgármester, megváltoztatva korábbi álláspontját, miszerint új kivitelezőt keresnek, mégis inkább a Hídépítőhöz ragaszkodna. Nyáry Krisztián ezzel kapcsolatban az MTI-nek azt mondta: nincs információja arról, hogy a Hídépítő kiszállt volna. A Fővám téri állomás különböző építési variációi közül annak van a legnagyobb valószínűsége, hogy mégis megépítik a mesterséges szigetet, ami negyedéves csúszást jelentene, így a fúrópajzs novemberben érhetné el a Fővám teret. Az MTI szerint ezt a verzió 40 millió eurós, azaz több mint tízmilliárdos többletköltséggel járna, amin megosztozna a főváros, a BKV és a Hídépítő.