Megállapodtak a betegszállítók finanszírozásáról
Körösi László, az OEP főosztályvezető-helyettese a tárgyalás utáni sajtótájékoztatón elmondta: a korábbi 88 forint/kilométer díjat 100 forint/kilométerre emelték. Hozzátette: az év eleji nehézségek is rendeződtek.
A mentés és betegszállítás januári szétválasztása sikerrel vizsgázott, mindenki alkalmazkodott az új rendszerhez - tette hozzá.
Bíró Ferenc, az Országos Betegszállító Szolgálat (OBSZ) elnöke úgy fogalmazott, hogy "nagy kő esett le a szívünkről", és ezzel az emelt kilométerpénzzel már el tudják látni feladatukat.
Kiemelte: a magánszolgáltatók irányítási rendszere is jól működik, az ország minden táján elérhetőek és megtalálják őket, azonban az irányítási költségek növelése indokolt lenne, és ez ügyben még szeretnének tárgyalni az Egészségügyi Minisztériummal.
A mentés és a betegszállítás januári szétválásával a finanszírozás is szétvált az Egészségbiztosítási Alapon belül, a betegszállításért ugyanakkor most sem kell fizetnie az állampolgároknak, hiszen az megmarad a társadalombiztosítási finanszírozásban.
Az életmentést, az úgynevezett utcai mentést, a súlyos állapotú betegek szállítását továbbra is a mentőszolgálat végzi, az OBSZ a betegkísérőt, vagy még azt sem igénylő szállításokat végzi.
Az Országos Betegszállító Szolgálat tavaly augusztusban alakult. Bíró Ferenc, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének (MBOE) elnöke a megalakuláskor elmondta: 450 járművel látják el országosan a betegszállítási feladatokat.
Az egészségügyi kormányzat 2006 nyarán döntött arról, hogy fokozatosan szétválasztja a sürgősségi mentést és a betegszállítási feladatokat. A két feladat elválasztásával a cél az volt, hogy az állami pénzek döntő részét a sürgősségi mentés fejlesztésére lehessen fordítani.
(MTI)