Ez murva lesz
Az útborítás elvileg a Ford-csapatnak kedvez, ennek azonban ellentmond az a tény, hogy a legutóbbi két versenyt egyaránt Sebastien Loeb, azaz a Citroen nyerte. (Ford-siker négy éve született - történetesen az első, vb-futamnak számító Mexikó-ralin -, akkor az a Markko Martin győzött, aki navigátora, Michael Park tragikus halála miatt azóta felhagyott a versenyszerű ralizással.)
A Mexikó-rali központja a fővárostól négyszáz kilométerre északnyugatra található Leonban lesz. A mezőny nyolcszázharmincegy kilométert autózik majd, ebből 354 km a húsz speciális szakasz összhossza. A közönség körében egyre kedveltebb, úgynevezett szuperspeciálból - a szokásos eggyel-kettővel szemben - itt mindjárt ötöt is megrendeznek; a népszerűség magyarázata, hogy az egyenként mindössze 2,21 km-es szakaszt sok ezren láthatják, ráadásul a pilóták párosával rajtolnak, vagyis nem csupán az órával, de egymással is versenyeznek. Korábban sok panasz volt az összekötő etapok minőségére; a szervezők megnyugtattak minden részvevőt, hogy az idén jobb állapotú utakat jelöltek ki.
Az esélyekkel kapcsolatban legyen elég annyi, hogy a Svédországban első, fordos Jari-Matti Latvala szerint "nincs realitása a győzelemnek", jómaga azzal is elégedett lenne, ha fölférne a dobogóra.
Két futam után az összetettben az a Mikko Hirvonen áll az élen (16 pont), aki mindkét idei versenyen másodikként ért célba. A Monte-Carlo-ralit nyerő Loeb és a már említett Latvala (10-10) már egy-egy sikertelen - pont nélkül zárt - versenyt is maga mögött tud. A negyedik helyen a Svéd-ralin remeklő, harmadik helyével önmagát is meglepő Gigi Galli áll (9), a kettes számú Citroenben autózó Daniel Sordo (3) egyelőre csak próbál felnőni Loeb mellé.