Leállnak a betegszállítók?
Másfél hónappal ezelőtt álltak a szállítók először a nyilvánosság elé azzal, hogy a mentés és betegszállítás szétválasztásával keletkezett új helyzetben nem tudják ellátni feladataikat. Az új szabályok szerint idén már a szakkíséretet igénylő betegszállításokat kizárólag az OMSZ végezheti, a többit az alternatív - magánvállalkozásban működtetett - szolgáltatók. Ez utóbbiak, akik nem voltak újoncok ezen a piacon, az új helyzetben azzal szembesültek, hogy sokkal több a munka, mint azt előzetesen feltételezték. Szerintük valószínűleg azért, mert a mentők hamis adatokat szolgáltattak korábban, mert az volt az érdekük, hogy szakkíséretesnek minősítsenek egyszerű szállításokat is. A valóságban - a két szolgáltatás szétválasztásával derült ki, hogy - sokkal több az egyszerű betegszállítás, mint azt feltételezték.
A januári "krach" után az OEP azonnal új járművek befogadására adott engedélyt, csakhogy a szolgáltatók ehhez nem kaptak többletpénzt. Ugyanaz az összeg oszlik most többfelé, így a szállítók szerint az önköltségük sem jön ki.
Az egészségügyi tárca viszont nem kívánja emelni a betegszállításra szánt pénzt. Az OEP pénteken hozza nyilvánosságra hivatalos adatait. Egyelőre csak annyit mondanak: nem képzelhető el, hogy a szolgáltatókat bárki is magára hagyja.
A kórházi vezetők szerint a betegszállítók munkája a januári helyzethez képest jelentősen javult.