Gyorsabb lehet az IC Pécsre, Európa kulturális fővárosába
Bretter Zoltán beszámolt arról, hogy a napokban tárgyalt a MÁV vezetőivel, akik lehetőséget látnak a következő két évben a pályarekonstrukciós munkálatok elvégzésére, illetve arra, hogy két-két vonatpár csak az induló és célállomásokon álljon meg.
Rámutatott: a vonal felújításával fél óra menetidő takarítható meg, a további harminc perc pedig azokkal a vonatokkal, melyek nem állnának meg a köztes állomásokon, azaz Kelenföldön, Sárbogárdon, Dombóváron, Sásdon és Szentlőrincen.
A szabaddemokrata politikus hozzátette, hogy a menetidő csökkentését várhatóan abban a MÁV és Pécs között kötendő szerződésben rögzítik, mely tartalmazza a baranyai megyeszékhely vasútállomásának milliárdos nagyságrendű felújítását is.
A rövidebb menetidő fontos a 2010-es pécsi EKF-programok és a vasút versenyképessége szempontjából is. Az M6-os autópálya két éven belül megépülő Dunaújváros-Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszának köszönhetően ugyanis közúton a jelenleginél gyorsabb és kényelmesebb lesz a közlekedés a főváros és Pécs között. Erre pedig a vasúttársaságnak is lépnie kell, ha nem akarja, hogy utasokat veszítsen - jegyezte meg Bretter Zoltán.
A Budapest-Pécs vasútvonal korszerűsítésére a 2006-os önkormányzati választások előtt Kóka János, akkori gazdasági miniszter is ígéretet tett.
A miniszter azt ígérte: a vonalon 100 milliárd forintos beruházás révén már 120-160 kilométeres óránkénti sebességgel is közlekedhetnek a vonatok, így a Budapest-Pécs InterCity járatok menetideje két órán belülire csökkenne.
Hozzátette: a modernizációhoz biztonsági berendezések cseréjére, forgalomtechnikai újításokra, vasúti kocsik vásárlására lesz szükség. A költségeket az Új Magyarország Fejlesztési Tervből fedeznék, amelyben közlekedésfejlesztésre 1.800-2.000 milliárd forintot irányoztak elő.
(MTI)