Az Arsenal profitja fél év alatt 55 százalékkal nőtt
A sikert nagy televíziós jogbevételek és a volt csapatkapitány, Thierry Henry "eladása" táplálta.
A tévéüzletből származó bevétel 6,5 millió fonttal 24,3 millió fontra gyarapodott. A cég januárban megindította az Arsenal TV adását.
A játékoseladásból származó bevétel 27,461 millió fontra emelkedett az egy évvel korábbi 11,348 millióhoz képest, a játékoskereskedelem nettó bevétele 4,296 milliárd font volt az egy évvel korábbi 7,447 milliós mínusz helyett - vagyis az időszakban jóval többért váltak meg játékosoktól, mint amennyiért játékost vásároltak; egy évvel korábban fordított volt a helyzet.
A teljes bevétel kissé csökkent: 96,9 millió fontra 100,8 millióhoz képest. A labdarúgásból származó bevétel 89,3 millió fontra nőtt 77,1 millióhoz képest, azonban ingatlanügyletekből csak 7,6 millió folyt be az egy évvel korábbi 23,7 millió font helyett.
Az eredményeket segítette az is, hogy 2006. július óta üzemel a társaság új stadionja, az észak-londoni Emirates Stadium, amelyet azért neveztek el így, mert szponzora az Egyesült Arab Emírségek légitársasága. Ez a 100 millió fontos, 2004-ben kötött, egyelőre 2013-ig szóló szponzori megállapodás a legnagyobb a brit labdarúgás történetében.
Az Arsenal Holdings Plc piaci értéke jelenleg körülbelül 540 millió font. A cég 45 százaléka az igazgatótanácsé, 24 százaléka a Red Ú White Securities befektetőcégé - amely fele-fele arányban az orosz Aliser Uszmanov és a londoni illetőségű Farhad Moshiri milliárdos kezében van -, 12,2 százaléka Stan Koenke amerikai sportfinanszírozóé, a többi szabad - habár nem tőzsdei - forgalomban van.
A csapatot magát 1886-ban alakították, és 1891 óta profi együttes.
(MTI)