Hagyó megerősödött, Antal belebukik?

Bár sokan arra számítottak, hogy a BKV aggályos buszvásárlási tenderét apropóként felhasználva igyekeznek gyengíteni és visszaszorítani az MSZP-n belüli és kívüli ellenfelei a Budapesten az elmúlt egy évben rendkívüli mértékben megerősödött Hagyó Miklóst, a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes mögött a szocialista frakció egy emberként sorakozott fel.

Ezt az is mutatja, hogy információink szerint kemény kritikát kapott a szocialistáktól, és nyomásukra Demszky Gábor főpolgármestertől is a főpolgármester-helyettest az utóbbi napokban szokatlanul élesen bíráló Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es vezetője.

Lapunk úgy tudja, a főpolgármesteri kabinet tegnapi ülésén a kormánypártok képviselői egyöntetűen nehezményezték Lakos nyilatkozatait. Az SZDSZ-es politikus vasárnap azt nyilatkozta az MTI-nek, hogy a busztender körüli "zavaros információk tisztázására" kéri a közlekedési vállalat vezérigazgatóját, Antal Attilát. Információink szerint a szocialisták rendkívüli mértékben nehezményezték, hogy Lakos úgy kritizálta az MSZP-s főpolgármester-helyettest, hogy a vasárnapi újbudai időközi választáson közös koalíciós jelöltként indult (és lett második húszszázalékos eredménnyel).

Steiner Pál, a városházi MSZP-frakció vezetője lapunknak azt mondta, hogy megvárják, amíg a BKV felügyelőbizottságának vizsgálata be nem fejeződik, addig nem foglalkoznak a busztender ügyével. A kabinet tegnapi ülésén a kérdés nem volt napirenden - tette hozzá.

Egyes információink szerint a buszbotrány keltette hullámok elcsendülése után néhány héttel távozna a vezérigazgatói székből Antal Attila, utódja pedig Balogh Zsolt, a cég műszaki vezérigazgató-helyettese lenne. Városházi forrásaink szerint - bár mindkét szakember egyaránt élvezi Hagyó Miklós támogatását - ez a változat kizárható, Antal vezérigazgató marad. Úgy tudjuk, a városvezetés feltett szándéka, hogy a közlekedési vállalat egy éve indult stabilizációs programját, valamint az uniós támogatásokkal megvalósítani tervezett BKV-fejlesztéseket - így az utastájékoztatási és az elektronikus csipkártyarendszer kiépítését - Antal vezényelje le.

A Margit híd 2008 végén kezdődő felújítása során megszüntetik a szigeti bejárónál lévő aluljárót, a helyén a felszínen jelzőlámpás gyalogos-átkelőhelyet alakítanak ki - az erről szóló javaslatot tegnap hagyta jóvá a főpolgármesteri kabinet. A szakértői vélemény szerint Buda felé 22, Pest felé pedig 17 százalékos kapacitásveszteséget okozna, hogy a jelzőlámpás zebrán átengedjék a villamosról leszálló gyalogosokat. Mivel azonban a hídfők kapacitása ennél kisebb, a lámpás zebra miatt a híd áteresztő képességének csökkenése 7-11 százalék lehet.

Hagyó Miklós
Hagyó Miklós
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.