Hó volt, hó nem volt

Locspocs versennyé olvadt a Svéd-rali; a havas-jeges erőpróbának kitalált világbajnoki futam a harmadik napon már vízben úszott, tulajdonképpen murvás versennyé egyszerűsödött. Igen ám, de a mezőny szöges gumikkal vetélkedett, amelyeket hóra terveztek, értelemszerűen a kavicsos-köves borításon másként viselkedtek.

A szombati harmadik, összességében tizenegyedik szakasz után fölmerült a verseny lefújása, miután a gumikat szállító Pirelli cég szakemberei nem vállalták a felelősséget az esetleges balesetekért. A rendezők első ijedtségükben törölték a tizenkettedik etapot, de a még hátralévő aznapi kettőt megrendezték.

Sebastien Loeb nélkül. A négyszeres világbajnok francia az idei Svéd-ralin ezer sebből vérzett, szerencsére a kifejezés átvitt értelmében. Amikor még pénteken hófalnak ütközött és megrongálódott Citroenjének motorja, bizonyossá vált, hogy Svédországban az idén nem ő alakítja a főszerepet. Jelentős büntetései dacára - szponzorai határozott kérésére - folytatta a versenyt, a három szombat délelőtti gyorsasági szakaszból kettőt meg is nyert, ám a tizenharmadikon újabb technikai hiba következtében megpecsételődött a sorsa. Miután a szabályok értelmében három versenyt kell ugyanazzal a motorral végigautózni, a pillanatnyi állás szerint a soron következő Mexikó-ralit öt perc büntetéssel kezdi. Vagy nem; ebben a szakágban ugyanis ugyanazt a szabályt többféleképpen is lehet értelmezni.

Maradjunk annyiban, hogy a Svéd-ralit akkor is Jari-Matti Latvala nyerte volna, ha Loebnek nincsenek technikai gondjai. A Ford gyári újonca akkorát alakított az első napon, hogy a folytatásban a biztonsági versenyzést is megengedhette magának. Rutinosabb csapattársát, Mikko Hirvonent fölényesen tartotta maga mögött, miközben a kettejük közötti különbség lassan, de biztosan egy perc körülire nőtt, azaz az újonc biztos győzelmet aratott.

"Ma reggel ideges voltam, de már nem annyira, mint pénteken - nyilatkozta első vb-futamgyőzelme után Latvala. - Semmit nem kockáztattam, csak Mikko idejét néztem. Rendkívül boldog vagyok, hogy minden idők legfiatalabb vb-futamgyőztese lettem." Hirvonen kicsit csalódottan, de sportszerűen értékelt: "Tíz pontot terveztem erre a versenyre, de Jari-Matti keresztülhúzta a számításomat. Szenzációsan vezetett."

A vasárnap hőse a Stobart-csapat versenyzője, Henning Solberg volt. A norvég szombaton lebontotta kocsija jobboldalát, ezzel elvesztette esélyét a dobogós helyezésre; ennek dacára a megreparált Forddal megnyerte a zárónapi első három futamot. Nála is boldogabb volt Gigi Galli, aki életében először állhatott vb-futam dobogóján: ennek rajta kívül tekintélyes olasz szurkolótábora örült leginkább.

A vizes Svéd-rali óriási Ford-fölénnyel zárult: az első öt helyen négy Focus WRC végzett, csupán a subarus Petter Solberg ékelte be magát közéjük. Az összetettben Hirvonen vette át a vezetést, a konstruktőrök versenyében a Ford vezet. Ezt azonban tekintsék tájékoztató jellegű információnak, a vb-sorozatból ugyanis tizenhárom futam még hátra van.

Svéd-rali: 1. Latvala (finn), 2. Hirvonen (finn), 3. G1alli (olasz), 4. Solberg (norvég), 5. Mikkelsen (norvég). Az állás: 1. Hirvonen 16 pont, 2. Loeb (francia) és Latvala 10-10.

Latvala útban a cél felé. Csak álltak és nézték
Latvala útban a cél felé. Csak álltak és nézték
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.