Loeb százados
Viszont ha nem esik hó, akkor nehéz megfelelni a követelményeknek; a rendezők óriási mázlijára a múlt hét közepén hullani kezdett a pelyhes fehér, igaz, mostanra kevés maradt meg belőle, ám ezzel elhárult a legfőbb akadálya annak, hogy a hómezők lovagjai - elsősorban természetesen az északiak - megmutassák, hogyan kell síkos úton szánkózni száz kilométer per óra fölötti sebességgel.
Dupla csapás érte volna a Ford-csapatot, amennyiben elmarad a Svéd-rali: már az is eléggé rosszul érintette a két finn pilótát (Mikko Hirvonent és Jari-Matti Latvalát), hogy az idén nem rendezik meg az ugyancsak kedvencüknek számító norvég versenyt. A négyszeres világbajnok Sebastien Loeb aszfalton szinte verhetetlen, a konstruktőrök versenyét a legutóbbi két évben elnyerő Fordnak murván-havon-jégen van győzelmi esélye; ha viszont ilyen tájakon nem rendeznek futamokat, akkor nehéz megszorítani a franciát... Ráadásul az idén már nincs Marcus Grönholm: a kétszeres világbajnok finn az elmúlt két évben megduplázhatta volna győzelmei számát, ám tavaly és tavalyelőtt a hajrában olyan pechszériát produkált, amely érthetően elvette a kedvét a folytatástól. A pótlására kiszemelt Latvala nagy tehetség, de az idei év alighanem tanulással és rutinszerzéssel telik majd el. Az első számú Ford-pilótává előlépő Hirvonen tavaly ugyanitt harmadik lett - Grönholm nyert Loeb előtt -, vagyis a havas pálya dacára sem garantálható a győzelme. (Igaz, 2007-ben ő végzett az élen a hasonló körülmények között rendezett Norvég-ralin.)
A már emlegetett Loeb jubilál a Karlstad környéki versenyen: ez a századik vb-futama. Eredménylistája lenyűgöző: hatvanegyszer állt a győzelmi dobogón, harminchétszer annak legmagasabb fokán. A legeredményesebb éve 2005 volt, akkor tíz versenyt nyert, hatot történetesen megszakítás nélkül; mindkettő nehezen megdönthető rekord.
A húsz gyorsasági szakaszból álló Svéd-rali már csütörtök este megkezdődött az 1886 méter hosszú szuperspeciállal. Ez utóbbi egyre népszerűbb, a közönség egyenesen imádja. A versenyzők véleménye már megoszlik, ugyanis ezeken a rövid etapokon semmit nem lehet nyerni, ellenben mindent el lehet veszíteni egy kínos kicsúszással. Az éppen soros házigazdák igyekeznek különleges helyszíneket találni: a walesi versenyen a bezárt tetejű, "gyeptelenített" cardiffi Millennium stadionban rendezték a szuperspeciált, a két hete lebonyolított Monte-Carlo-ralin a Forma-1-es útvonalon száguldoztak a pilóták. Karlstadban a svédek olyan pályát építettek, amilyenen a Bajnokok versenyén autóznak: egyszerre két autó küzdött az órával és egymással - lapzártánk után.
Karlstadból jelenti munkatársunk