Bírság a kerepesi iskolának

Megsértették az egyenlő bánásmód elvét a kerepesi általános iskolában azzal, hogy néhány roma diáknak egyéni tanrendet írtak elő - állapította meg az Oktatási Hivatal vizsgálata.

Az Oktatási Hivatal lezárta azt a vizsgálatot, amelyet cikkünk nyomán indított a kerepesi Széchenyi István Általános Iskolában, ahol néhány roma származású, tanköteles korú gyereket tavaly szeptembertől arra köteleztek, hogy ne naponta, hanem csak hetente kétszer járjanak iskolába. Az indokok közt szerepelt, hogy ezek az ötödikes gyerekek "kezelhetetlenek" voltak, ráadásul nem is jártak iskolába, évről évre sok igazolatlan hiányzást halmoztak föl. Az érintett osztályba járó diákok szülei helyeselték a döntést, azt mondták, az egyéni tanrendre kötelezett roma diákok akadályozták gyerekeiket a tanulásban.

- Egyértelműen megállapítható, hogy az iskolában megsértették az egyenlő bánásmód elvét - foglalja össze a vizsgálat tapasztalatait Bakonyi László, az Oktatási Hivatal elnöke. Határozatukban ezért 200 ezer forintos bírságot róttak ki az intézményre. Bakonyi hozzáteszi: azt is vizsgálták, létezik-e csak romákból álló osztály, de ilyet nem találtak. Igaz, amikor ott jártak, a diákok egyike sem vallotta magát cigánynak. A vizsgálat időpontjában egyébként már csak három gyereket érintett az egyéni tanrend, mert a többieknek az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekeknek Alapítvány munkatársainak közbenjárására az igazgatónő már engedélyezte, hogy újra naponta járhassanak iskolába. - Az iskola vezetői együttműködők voltak, és nem vitatták, hogy az intézményben kialakult helyzet nem volt törvényes - mondja Bakonyi.

- A tárca további vizsgálatra utasította a hivatalt, mert vannak még tisztázatlan kérdések - mondja Borovszky Tímea, az Oktatási Minisztérium roma integrációs titkárságának vezetője. Nem világos, például, hogyan vezették a pedagógusok az osztálynaplót, és arra is szeretnének választ kapni, hogy az érintett gyerekeknél korábban lefolytatott fegyelmi eljárások szabályosak voltak-e. A minisztérium segítséget szeretne nyújtani a kerepesi tanároknak, ezért az Országos Oktatási Integrációs Hálózat munkatársait felkérték, hogy dolgozzanak ki programot az iskolában felmerült problémák megoldására. Ez rövid távon segíthet az akut helyzet kezelésében, hosszabb távon viszont rendszeres konzultációval, továbbképzésekkel segítenék az ott dolgozókat, hogy megfelelő pedagógiai módszerekkel, törvényesen tudjanak tovább dolgozni különböző gyerekekkel.

- Remélem, hogy van igényük a segítségre, mert eddigi megkereséseinket válasz nélkül hagyták - teszi hozzá Borovszky Tímea.

A fenntartó önkormányzatnak tizenöt napja van, hogy a határozatban foglaltak ellen fellebbezzen.

Tárva az iskola kapuja
Tárva az iskola kapuja
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.