Különleges széria
A versenyzőknek háromezer kilométert kell teljesíteniük, ennek a fele gyorsasági szakasz. A rendezési költség egymillió euró, aminek 80 százalékát a Dakar-rali szervezője, az Amaury Sport Organisation (ASO) állja, a maradék 20-at - amely megközelítőleg 52 millió forint - a magyar állam fedezi a turisztikai költségvetésből.
A technikai lebonyolításért és szervezésért az ASO felel. Ujhelyi optimistán nyilatkozott a hétnapos, autók, motorok és kamionok számára kiírt versenyről: "Több tízezer vendéget várunk a fővárosba és a Balatonhoz is. Az előzetes felmérések alapján az ország bevétele sokkal több lesz 200 ezer eurónál. Ahhoz ragaszkodtunk, hogy valamennyi gyorsasági szakaszt zárt katonai lőtereken rendezzék meg".
Lavigne bejelentette, hogy jövő januárban ismét megtartják a Dakart; a hagyományos, javarészt Afrikában futó viadal mellett terveztek egy Dakar-szériát is, amelyet 2009-től kívántak kiírni, "ám az élet közbeszólt", és a rajtot - a magyarok hathatós támogatásával - egy évvel előbbre hozták. "A gyári csapatok már jelezték, hogy indulnak. A biztonsági és a környezetvédelmi előírásokat maximálisan betartjuk" - tette hozzá a főszervező. A Közép-Európa-ralira február 11-től fogadják el a nevezéseket.
A program. Április 18. és 19.: gépátvétel. Április 20.: Budapest-Nagybánya (Baie Mare). Április 21.: Nagybánya-Szováta. Április 22.: Szováta és környéke. Április 23.: Szováta-Debrecen. Április 24.: Debrecen-Veszprém. Április 25.: Veszprém és környéke. Április 26.: Veszprém-Balatonfüred.