New York városának is dugó-adót javasolnak

Dugódíj bevezetését javasolja a belvárosi közlekedési káosz felszámolását  célzó terv kidolgozásával megbízott tanácsadó testület a New York-i  városvezetésnek.


Az autósok munkanapokon reggeltől estig 8 dollárt (1400 forint) fizetnének a behajtásért Manhattan legzsúfoltabb részébe, az  úgynevezett dugózónába. A javaslatra várhatóan a városvezetés és a  közgyűlés is rábólint, így New York lesz az első hely az Egyesült  Államokban, ahol bevezetik a világ számos nagyvárosában alkalmazott  forgalomenyhítő módszert.

A tanácsadó testület javaslata Michael Bloomberg polgármester  tervének némileg enyhített változata. Bloomberg majdnem egész  Manhattant dugódíjköteles zónává tette volna, a legzsúfoltabb  területekre való behajtásért pedig még négy dollárt elkért volna a 8  dolláros alapdíjon felül.

A döntéshozók elé terjesztett tervben a négydolláros extra nem  szerepel, és a díjköteles terület is kisebb, a parkolás viszont  jelentősen drágulna, a teherautókért pedig 21 dollárt kellene  fizetni, kivéve a környezetbarát motorral felszerelt  tehergépkocsikat. A zónából induló vagy ott végződő taxifuvarokra  továbbá egy dollár pótdíjat vetnének ki. A cél, hogy minél többen  átszokjanak a tömegközlekedésre és enyhüljön a zsúfoltság meg a  légszennyezettség.

A 17 tagú testületből ketten a javaslat ellen szavaztak, mert  kétségeik vannak a megvalósíthatóságával kapcsolatban, és úgy vélik,  a díj regresszív adóként működne, azaz a gazdag manhattenieknek  kedvezne és az alacsony jövedelmű, nem helyi lakosokat sújtaná.

A javaslat szerint a dugódíj révén a tömegközlekedés  fejlesztésére fordítható forrás nagyjából évi 491 millió dollárral bővül majd, és csökken a forgalom.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.