Vidékre tart az Orangeways

Információink szerint a nemrég menetrend szerinti nemzetközi buszjáratokat indító Orangeways Zrt. már vidéki városokat vett célba. A leggazdagabb magyar üzletemberek között számon tartott Kedves Ferenc résztulajdonában lévő cég komoly kihívója lehet a Volán-társaságoknak. A vidéki járatok még el sem indultak, de a háttérben a harc máris folyik.

Hét elején érdekes hirdetést tett közzé a közelmúltban nemzetközi, menetrend szerinti buszjáratokat indító Orangeways Zrt. A leggazdagabb magyar üzletemberek között számon tartott Kedves Ferenc többségi tulajdonában lévő vállalat ezúttal már nem külföldi, hanem belföldi utak reklámjaival jelent meg. Budapestről Győrbe, Szegedre, Nyíregyhá-zára, Debrecenbe és Pécsre induló buszokra szerveznek utasokat. A tájékoztató szövege szerint csupán egyszeri alkalomról van szó, és a buszozás az utasoknak nem kerül semmibe. Az utazni vágyóknak mindössze regisztráltatniuk kell magukat egy telefonszámon vagy a társaság internetes oldalán. A reklám szövege szerint ezzel az akcióval kívánják bemutatni szolgáltatásuk minőségét.

Úgy tudjuk, az Orangeways belföldi tervei ennyiben nem merülnek ki, sőt belátható időn belül ezeknek újabb látható eredményei is lehetnek. A luxusbuszokat közlekedtető, ám diszkontárakat kínáló társaság a tavasz végén már vidéki nagyvárosokból indíthat járatokat. Informátorunk a jegyárakkal kapcsolatban nem kívánt részleteket elárulni, csupán annyit mondott: ha minden a tervek szerint alakul, nagyon versenyképesek lesznek. Ebben az időszakban - vagyis tavasz végén - érkezik meg az Orangeways jelenlegi nyolc Bova Magic busza mellé a következő 12 jármű. A lapunkhoz eljutott hírekkel kapcsolatban a vállalat vezetőjét, Kovács Miklóst is kerestük, ám a belföldi menetrend szerinti buszokkal kapcsolatban nem kívánt nyilatkozni. Így arra sem kívánt kitérni, hogy a honi járatok indítását hogyan oldanák meg, miközben a piac még nincs liberalizálva. Annyit azonban elmondott, hogy a hirdetés a Volán-társaságokat azonnali lépésre sarkallta. Az Orangewayst a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál és a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumnál egyaránt "bepanaszolták".

A nemzetközi forgalom fejlesztésével kapcsolatban már sokkal közlékenyebb volt Kovács Miklós. A tavasz folyamán több járatot is indítanak. Budapestről közvetlen buszok közlekednek majd Aradra, Temesvárra és Nagyváradra. Emellett sikerült megállapodniuk, hogy a prágai út meghosszabbítása révén Drezdába is elmennek majd a járműveik, valamint elindul a ljubljanai, a milánói és az eindhoveni járat is. A jelenlegi tervek szerint ezeken a vonalakon egy hónapon belül indul a közlekedés.

Az eddigi eredményekről szólva Kovács Miklós tartotta magát ahhoz a korábbi - lapunknak tett - kijelentéséhez, hogy az indulást követő két éven belül a vállalat saját lábára áll, vagyis akkorra már nem szorul külső pénzügyi forrásokra. Kifejtette, hogy vállalatuk szűk negyedéve indult, ám az eddigi foglalási és járatkihasználtsági adatok alapot adnak arra, hogy az előzetes terveik megvalósuljanak.

Narancsos színekben utaznak a Fradi focistái

Az Orangeways néhány napja támogatói szerződést kötött a Ferencváros labdarúgóklubjával. A megegyezés szerint tegnaptól már az Orangeways szállítja idegenbeli mérkőzéseire a jelenleg másodosztályban szereplő csapatot. A megállapodás azonban nem csak a Ferencvároshoz köthető reklámérték miatt lehet érdekes a narancsos társaság számára.

A népligeti buszpályaudvarral szemben a Volán-cégek már láthatják az Orangeways járműveit
A népligeti buszpályaudvarral szemben a Volán-cégek már láthatják az Orangeways járműveit
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.