Számháború a világelsőségért
A Toyota tempóját figyelembe véve már csak idő kérdése, hogy mikor lesz másodikból első, mikor előzi meg az eladási listát hetvenhatodik éve vezető amerikai autókonszernt. A Toyota szerint ez már megtörtént. A General Motors eredményét a Buick, a Cadillac, a Chevrolet, a Corvette, a GMC, a GM Daewoo, a Hummer, a Holden, az Opel, a Pontiac, a Saab, a Saturn és a Vauxhall márkák produkálták. A Toyota számítása szerint azonban az összesített eredményben nem minden szerepelt jogosan, hiszen 516 435 kínai autó a SAIC-GM-Wuling vegyes vállalatának üzemében készült. Márpedig abban csak 34 százalékos a General Motors részesedése, 16 százalék a Wuling Autóé, 50 százalék pedig a Sanghaj Autóipari Társaságé (SAIC). Igaz, ezzel kapcsolatban korábban nem merültek fel aggályok, most viszont szoros a verseny - minden autó számít. Licu városában működik a kínai-amerikai gyár, ahol Chevrolet márkájú Spark autók készülnek. A Wuling a napokban mutatta be szuperolcsónak számító autóját: a kicsit kombi, kicsit minibusz kinézetű Wuling prototípusát a microvan kategóriába sorolta a konszern, amely 3100 dolláros árat ígért. Ezt a modellt egyelőre csak a kínai piacon forgalmazzák majd, és később sem tervezik az európai országokba történő exportját.
A japánok hétfőn nyilvánosságra hozott 9,366 millió darabos eredménye a Toyota mellett a Daihatsu, a Lexus, a Scion és a Hino eladásaiból jött össze. A Toyota 2008-ban ötszázalékos növekedést tervez, ami idén 9,85 millió autót jelentene.
Az általános gyakorlat szerint a többségi tulajdonú üzemben gyártott autókat számolják összesített eredményeikhez a gyártók: a Ford konszern például nem sorolja eredményeihez a Mazda-eladásokat, mert csak 33,4 százalékban tulajdonos a japán márkában.