Fókuszban a dizájn

Úgy jön mint egy Mondeo, és úgy megy, mint egy Focus - nagyjából így összegezhetők azok a változtatások, amelyeket a Ford eszközölt egyik legbeváltabb modelljén. A Focust 1998-ban kezdték el gyártani, s hamarosan a márka legsikeresebb autói közé emelkedett. Azzal büszkélkedhet, hogy eleddig egyetlen modellként lehetett az Év autója Európában és Amerikában.

 Eddig ötmilliót gyártottak, a második széria 2004-ben mutatkozott be, eljött tehát az idő, hogy módosítsanak rajta.

De csak módjával! A fejlesztő mérnökök nyilvánvalóan azt az utasítást kapták a főnökségtől, hogy ne nyúljanak semmihez sem, ami bevált, jól működik. Ezért aztán szerencsére változatlanul hagyták a futóművet, a felfüggesztést, a kormányművet, meghagyták a kocsi vázszerkezetét is. Nem romlott a vezetési élmény, s a biztonság sem csorbult a ráncfelvarrás során. A legnagyobb módosításon a legkisebb dízel motor esett át. Az 1,6-os TDCi modellek CO2-kibocsátását 115 g/km-re sikerült leszorítani, az ECOnetic 109 lóerős változata 4,3 liter körül fogyaszt százon.

A nagyobb dízelmotorok (1,8 és 2,0 literesek) inkább csak annyiban változtak, hogy simulékonyabbak lettek, mérsékelték a zajukat, a rezgésüket és a nyersességüket. Persze semmit sem adnak ingyen, ezek a dízelek már nem ugranak olyan fürgén, mint nyersebb elődeik. A benzinmotorokon nem változatott a Ford, 1,4-től 2,5 literig lehet válogatni közülük.

A sebességváltófronton annyi történt, hogy a BP igen alacsony súrlódási együtthatójú termékét használják, ami nagymértékben hozzájárul a menettulajdonságok javulásához. Az új Focusban debütál a Ford kétkuplungos hatfokozatú automata váltó. A Focus is kezd persze "elkütyüsödni", azaz - felszereltségtől függően - egyre több elektronikus cuccot halmoznak fel benne. A Sony audió rendszert alkalmassá tették digitális adások fogadására, van rajta USB port, alkalmas külső forrásokból érkező MP3-as zenék lejátszására is, van 230 voltos aljzat is. Néhány szó a külcsínről: a Ford mérnökeinek előadásában a Focus bemutatkozó tájékoztatóján a leggyakrabban elhangzott kifejezés a "kinetic design" volt azt a törekvést magyarázandó, hogy az autó álló helyzetben is száguldásra kész arcát mutassa. Ennek megfelelően alkalmaztak mindenfelé trapéz és rombusz alakú elemeket az orrkiképzésnél. Elöl megnagyobbított alsó és fölső maszkok, a hátrafutó lámpák mind az új Mondeó száguldani kész arcát mutatják. Hátulról - bár itt is varrtak valamit a ráncokon - a Focus megőrizte régi alakját.

A jövő év elejétől nálunk is kapható Focusok ára felszereltségtől függően 3,5 milliótól 6,5 millió forintig változik.

A 2008-as Focus elődeiből eddig összesen ötmillió darabot gyártottak Európában
A 2008-as Focus elődeiből eddig összesen ötmillió darabot gyártottak Európában
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.