Kiadták az első engedélyeket a KöKire

Megkapta az építési engedélyt a Kőbánya-Kispest metróállomás mellé tervezett szórakoztató- és bevásárlóközpont. Egy hentesüzlettel folytatott pereskedés miatt azonban éppen a felüljáró, Budapest egyik legvisszataszítóbb pontja maradhat ki a beruházásból.

A napokban megkapta az elsőfokú építési engedélyt a Kőbánya-Kispest metróvégállomás mellé tervezett szórakoztató-és bevásárlóközpont - tudtuk meg Potsubay Dórától, az engedélyeztetést bonyolító Investo Kft. vezetőjétől. Az engedélyeket a közigazgatási hivatal által megbízott szomszéd kerület, Pestszentlőrinc adta ki.

Hosszú csend volt mostanáig a KöKi-projekt körül. Utoljára tavaly év elején, a korábbi tiltakozások hatására némileg csökkentett alapterületű beépítési tervek bemutatásakor volt téma a beruházás. Ezek a tervek járták meg végül a közigazgatás megfelelő csatornáit, s jutottak el az elsőfokú engedélyig. Egyelőre lakossági tiltakozás nélkül, pedig korábban a környékbeliek és az őket támogató zöldszervezetek hevesen ellenezték a túlzott beépítést. A tiltakozás hatására csökkentették valamelyest a leendő központ alapterületét, de mivel a tiltakozók a módosított tervekkel sem voltak elégedettek, valószínűleg az elsőfokú engedély nem marad fellebbezés nélkül.

Az épületkomplexum tulajdonképpen három nagyobb elemből áll, egy barkácsáruházból, egy ehhez kapcsolódó hipermarket- és szolgáltatótömbből, mely a Ferihegyi gyorsforgalmi út felől kiegészülne még 2 irodaszinttel is, és egy harmadik épületből, mely magában foglalná a jelenlegi BKV-felüljárót, továbbá a buszvégállomás irodáit, s a felső szintjén egy mozi is lenne benne. A lábakon álló épületegyüttes alá parkolókat terveznek, és ott kapna helyet az átalakuló buszvégállomás is. A beruházó vállalja továbbá a gyorsforgalmi út felől egy P+R parkoló megépítését, továbbá megkapta feladatul a jelenlegi felüljáró átalakítását, korszerűsítését.

A felüljárónak egyébként mindenképp el kell tűnnie, mert egy tavalyi tűzeset után elvégzett hatósági vizsgálat kimutatta: tűzvédelmi szempontból alkalmatlan, tűz esetén az állékonysága nem éri el az egy órát.

A felüljáróval azonban az utóbbi időben tulajdonjogi problémák adódtak. Egy hentesboltot üzemeltető kft. ugyanis 1994-ben kívülről megtoldotta, s ezzel - álláspontja szerint - tulajdonrészt szerzett benne. Annak idején a terület tulajdonosától, Kispesttől engedélyt kérve közvetlenül a felüljáró mellé épített egy abba nyíló, lábakon álló, 180 négyzetméteres üzletet. A gyalogostér és az üzlettér összenyitását a felüljáró akkori birtokosa, a főváros tulajdonosi bizottsága is engedélyezte, így nyithatta meg a kft. a boltot. Most - tulajdonrészére hivatkozva - nem járul hozzá a lebontásához, csak teljes kártérítés esetén. A cég számításai szerint 600 millió jár nekik, miközben a beruházó 36 milliót ajánl. A felüljáróra való résztulajdonjogát azonban senki nem ismeri el, emiatt a kft. pert indított Kispest és a BKV ellen.

E per azonban Potsubay Dóra szerint nem késlelteti a KöKi-projekt engedélyezését, mert az ő beruházásuk úgy is megépíthető, hogy zárványként esetleg ott marad a mostani felüljáró, ha a jogi problémát nem sikerül megoldani. Ami különben nem az ő dolguk, hanem a felüljáró jelenlegi tulajdonosáé, a BKV-é.

A beruházó, az R-CO Ingatlanforgalmazó Zrt. egyébként 2009 végén szeretné átadni a "KöKi-centert".
Nézzük, milyen is az az átjáró.

A felüljáró belülről. Taszító, akárhonnan nézzük
A felüljáró belülről. Taszító, akárhonnan nézzük
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.