Generál-e vásárlásokat önmagában a díj?
Milyen az előző győztes piaci szereplése? Az eredeti cél szerint az ár-érték arány volt a legfontosabb, hiszen mit ér az innováció és a minőség, ha megfizethetetlen. Persze nem minden piacon tömegmodell a tavalyi győztes sem, hiszen a Ford S-Max legolcsóbbja, a 2 literes, 145 lóerős teljesítményű változat 6,7 millió forintba kerül, amit persze egy magyar vevő nehezebben, egy nyugat-európai könnyebben fizet meg akár euróban, pláne hitelre. Nem véletlen, hogy itthon az első tíz hónapban 14 720 új Ford kelt el, ám ebből csak 285 darab volt S-Max, ami azért nem rossz eredmény, hiszen a JATO tanulmánya szerint a magyar piacon az átlagos autóár 3,062 millió forint.
A Ford Hungária kommunikációs igazgatóját, Madarász Györgyöt kérdeztük a tavalyi COTY-győztes modell piaci szerepléséről: "Természetesen minden gyár életében nagy jelentőségű az európai Év autója díj elnyerése, különösen azért, mert egyre több jó autó van, és az erős mezőnyből szakértő zsűri választja ki a legjobbat. Az S-MAX küllemében, térkínálatában és vezetési tulajdonságaiban is remek autó, minden bizonnyal a díj is hozzájárult a modell európai és magyarországi sikereihez, hiszen az első tíz hónapban Európában 64,6 ezer S-MAX kelt el."