Magyar voks: különvélemény

Az Év autója nemzetközi zsűrijének egyik magyar tagja sem voksolt a Fiat 500-asra, döntésüket a következőképpen indokolták lapunknak.

Surányi Péter, az Autó 2 főszerkesztője meghajol a zsűri döntése előtt, mert a hír szent, a vélemény szabad, ám ő a Kia Cee'det tette az első helyre, mert a dél-korai autók között hatalmas minőségi ugrást jelent, és a hétéves garancia Európa-csúcs. A győztes Fiatot az ötödik helyre sorolta, mert ugyan nagyon jó kisautó, de tulajdonképpen ez a padlólemez és szerkezet Pandaként már nyert Év autója díjat, és azóta minőségével bizonyított is a piacon. Hasonló okok miatt sorolta hátra a Ford Mondeót, mert az tulajdonképpen a tavalyi győztes S-Max. A Nissan Quashqai volt még esélyes nála, mert szélesebb tömegeknek tette elérhetővé a biztonságos négykerék-hajtást.

Harmadik helyre pontozta a Peugeot 308-ast, mert vezetési kényelmével, minőségével példamutató, különösen az 1,6 literes BMW-motoros változat kellemes koktélja a sportos és dinamikus benzinmotornak, valamint a kényelmes és igényes utastérnek. A Mazda 2-est is harmadiknak jelölte, de magas ára miatt a japánnak nehéz versenyeznie az azonos méretű, ám olcsóbb kicsikkel és a nagyobbakkal, pedig takarékosságot eredményező műszaki megoldásaival példaértékű modell, hiszen a Mazda tömegcsökkentő törekvéseinek megfelelően nem cipel magával felesleges kilókat.

Gajdán Miklós, az Autó Magazin munkatársa a Kia Cee'd-modellt tette az első helyre, mert a szlovákiai Zsolnán gyártott dél-koreai autó teljesen új építési módjával, tágas belsejével, széles motorválasztékával, kedvező árával és nem utolsósorban hétéves garanciájával messze a legjobban teljesíti az Év autója díj kritériumait.

Gajdán Miklós a második helyre tette a Mazda 2-est, mely igen jó koncepciót valósított meg, hiszen annak ellenére, hogy tágasabb lett, tömege csökkent, ami kisebb fogyasztást és kevesebb károsanyag-kibocsátást eredményezett. Nagyon teszik neki is az 500-as Fiat, hiszen nincs ma aranyosabb, vonzóbb és elérhető árú retro kisautó, ám az igazán nem más, mint egy átöltöztetett Panda-szerkezet.

A legzöldebb és a legjobb japán

Kiosztották az Év japán autója díjat: az évente meghirdetett verseny döntőjébe huszonkét autó került, ám csak a tavaly november elseje és 2007. október 31-e között piacra került autók szerepelhettek. A nagydíjat egy kisautó, a Mazda Demio kapta, mely nem más, mint az Európában 2-es jelzéssel forgalmazott mini. A sportos terepjárók kategóriájában is a Mazda győzött a CX-7-essel. Környezetvédő technológiájának és tiszta dízelmotorjának köszönhetően a Mercedes E320 CDI Bluetec kapta az idei Év zöldautója címet.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.