Magyar voks: különvélemény
Surányi Péter, az Autó 2 főszerkesztője meghajol a zsűri döntése előtt, mert a hír szent, a vélemény szabad, ám ő a Kia Cee'det tette az első helyre, mert a dél-korai autók között hatalmas minőségi ugrást jelent, és a hétéves garancia Európa-csúcs. A győztes Fiatot az ötödik helyre sorolta, mert ugyan nagyon jó kisautó, de tulajdonképpen ez a padlólemez és szerkezet Pandaként már nyert Év autója díjat, és azóta minőségével bizonyított is a piacon. Hasonló okok miatt sorolta hátra a Ford Mondeót, mert az tulajdonképpen a tavalyi győztes S-Max. A Nissan Quashqai volt még esélyes nála, mert szélesebb tömegeknek tette elérhetővé a biztonságos négykerék-hajtást.
Harmadik helyre pontozta a Peugeot 308-ast, mert vezetési kényelmével, minőségével példamutató, különösen az 1,6 literes BMW-motoros változat kellemes koktélja a sportos és dinamikus benzinmotornak, valamint a kényelmes és igényes utastérnek. A Mazda 2-est is harmadiknak jelölte, de magas ára miatt a japánnak nehéz versenyeznie az azonos méretű, ám olcsóbb kicsikkel és a nagyobbakkal, pedig takarékosságot eredményező műszaki megoldásaival példaértékű modell, hiszen a Mazda tömegcsökkentő törekvéseinek megfelelően nem cipel magával felesleges kilókat.
Gajdán Miklós, az Autó Magazin munkatársa a Kia Cee'd-modellt tette az első helyre, mert a szlovákiai Zsolnán gyártott dél-koreai autó teljesen új építési módjával, tágas belsejével, széles motorválasztékával, kedvező árával és nem utolsósorban hétéves garanciájával messze a legjobban teljesíti az Év autója díj kritériumait.
Gajdán Miklós a második helyre tette a Mazda 2-est, mely igen jó koncepciót valósított meg, hiszen annak ellenére, hogy tágasabb lett, tömege csökkent, ami kisebb fogyasztást és kevesebb károsanyag-kibocsátást eredményezett. Nagyon teszik neki is az 500-as Fiat, hiszen nincs ma aranyosabb, vonzóbb és elérhető árú retro kisautó, ám az igazán nem más, mint egy átöltöztetett Panda-szerkezet.