Digitális kivonulás
A cég középkategóriájú, egyszerűen kezelhető, a számítógépekkel és a nyomtatókkal könnyen összekapcsolható gépeit olcsón adta, és az értékesítésben a szakboltok helyett az internetre, illetve a bevásárlóközpontokra fókuszált. Ezzel a stratégiával bizonyos piacokon - így Magyarországon is - néhány év alatt a vezető gyártók közé került (főként a kompakt kameráknál). A jól bevezetett márkanév továbbra is a piacon marad, ám a fejlesztést és az előállítást külső gyártóra bízzák. Új stratégiai területként az otthoni képnyomtatást, illetve a képalkotáshoz kapcsolódó online szolgáltatásokat (képküldés, fotókidolgozás) nevezték meg. A kameragyártók mezőnye egyébként folyamatosan szűkül, a növekvő fejlesztési költségeket, a fokozódó árversenyt és a kamerás telefonok konkurenciáját egyre kevesebben bírják. Az egyik menekülő útvonal épp a gyártás kihelyezése, amivel legutóbb, egy évvel ezelőtt a Kodak próbálkozott. Hargitai Miklós