Amerikában jön a környezetbarát harckocsi
Detroit, azaz a három nagy amerikai autógyár (GM, Ford, Chrysler) kétfrontos harcot folytat. Egyrészt próbálja lassítani a környezetvédelmi normák szigorodását, másrészt lázasan keresi a nagy, gyors, de takarékos és környezetbarát autóra vágyó vásárlók kegyeit. A "hármak" - a Toyota és a Honda piaci eredményeit látva - ha kicsit késve is, de bekapcsolódnak a hibridek versenyébe. A GM például már az év elején bemutatott Chevrolet Volttal reklámozza magát, amely annyiban tér el az eddigi hibridektől, hogy alapvetően villanymotor hajtja, akkumulátorait hálózatról lehet majd feltölteni, és csak nagyobb távolságok megtételéhez lesz szüksége benzines motorjára.
Az amerikai belpolitika sajátossága, hogy a kongresszusban akár egyetlen szenátor is képes évekig hidegre tenni egy-egy, az ízlésével vagy állama érdekeivel ellentétes törvényjavaslatot. Az autógyárak jól használják ezt a lehetőséget, és eddig blokkolták a kötelező fogyasztási vagy károsanyag-kibocsátási normák drasztikus szigorítását.