Ír a sebre Japán után

Akár a Túra az ismeretlenben címet is adhatnánk a ma kezdődő Ír-ralinak, a világbajnoki sorozat utolsó előtti állomásának. A tizenhat állomásos maraton tizenötödik erőpróbája az egész mezőny számára újdonságot jelent, miután most először teszi itt tiszteletét az elit. A rutinjában tehát senki sem bízhat, és így van ez jól minden idők legizgalmasabb világbajnoki hajráinak egyikében.

Két futammal a vége előtt a finn Marcus Grönholm (Ford Focus WRC) négy ponttal vezet a háromszoros vb-első Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC) előtt, ami korántsem megnyugtató, mégis önbizalmat adó előny. Mármost az az egészben a legérdekesebb, hogy az aszfaltos ír utak a sorozatban a negyedik címére hajtó franciának kedveznek, vagyis esélyei a felzárkózásra, netán az előzésre igen jók. Az ő szempontjából rossz hír ellenben, hogy a befejező verseny, a Wales-rali murvás, ez a borítás viszont a finn kedvence. Mint ismeretes, a két rivális hatalmasat hibázott a tizennegyedik állomáson, a Japán-ralin: előbb Grönholm esett ki, majd az óriási esélyhez jutó Loeb is követte, azaz semmi sem változott kettejük csatájában. Az viszont bizonyos, hogy a második számú pilóták felelőssége megnőtt, sokat tehetnek csapattársuk sikeréért. Ebből a szempontból a fordos Hirvonen jelesre vizsgázott Japánban, miután - élve a váratlan lehetőséggel - megnyerte a versenyt, és ezzel a legrosszabb esetben is bronzérmes az összetettben.

A történet azonban nem róla - és nem is a citroënes Daniel Sordóról - szól, hanem a két nagyágyúról. Amennyiben az év végi visszavonulását már jó ideje bejelentő Grönholm nem végez a másodiknál rosszabb helyen, úgy Walesbe viszonylag könnyű lélekkel érkezhet, és megmarad az esélye arra, hogy harmadszor is világbajnok legyen. Az egyetlen kedvezőtlen előjel a számára az, hogy az idén eddig öt futamot nyert, míg Loeb hetet, így pontegyenlőség esetén a franciáé lenne a cím.

A rendezésben újonc írek 1390 kilométert autóztatják a mezőnyt, ebből 345 km a tizenkilenc gyorsasági szakasz hossza. Ma egy mindössze 1820 méteres szuper speciális etappal kezdődik a rali; holnap nyolc, szombaton hat, vasárnap négy gyorsaságit rendeznek.

Amilyen idegesek a fordos főnökök Grönholm miatt, olyannyira nyugodtak a konstruktőri versenyt illetően, ugyanis a csapat előnye 34 pont a Citroën előtt, tehát mindössze háromra van még szükség a világbajnoki címhez. Ezt a pezsgőt már hűthetik.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.