A Strabag építi az M6-ost

A Strabag vezette konzorcium építheti meg 266,8 milliárd forintért az M6-os Szekszárdot Bóllyal összekötő 49, valamint az M60-as Bóly és Pécs közötti 30,2 kilométeres szakaszát. A tervek szerint 2010 tavaszára elkészülő gyorsforgalmi út közbeszerzésében a gazdasági tárca tegnap hirdetett eredményt.

A beruházás 30 évre szóló koncessziós szerződését november 21-én írják alá. Appelshoffer József, a Strabag ágazati igazgatója lapunknak elmondta: az M6-os két új szakaszának építésére rendelkezésre álló idő rövidsége miatt a beruházás munkálatait a lehető legrövidebb időn belül megkezdik. Ha az időjárás megengedi, konzorciumuk már december elején belevág az összességében mintegy 80 kilométer autópálya építésének előkészítésébe. A tényleges építkezés tavasszal kezdődhet meg.

A Strabag erős csapatot vonultatott fel a 2010-re Pécsig, Európa kulturális fővárosáig nyújtózó M6-os megépítésére, majdani felújításának, üzemeltetésének és fenntartásának finanszírozására. A Mecsek Autópálya Konzorcium tagja még a francia Bouygues Traveaux Publics és a Colas, a brit John Laing Infrastructure, valamint a magyar Intertoll Europe Zrt. A 266,8 milliárd forint összértékű beruházás megvalósításában közreműködik a Magyar Aszfalt Kft., a Colas Hungária Kft. és a Közgép is.

A tender eredményhirdetésével nyilvánvalóvá vált: a gazdasági tárca végleg elvetette azt a lehetőséget, hogy az M6-os alagutak és viaduktok nélküli alternatív nyomvonalának kijelölése révén olcsóbban építtesse meg az új sztrádaszakaszt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szakértői hiányosságai miatt megvalósíthatatlannak tartották a november elejére elkészült új nyomvonal tervét.

Ennek megvalósításához a közlések szerint hiányoztak a környezetvédelmi engedélyek és hatásvizsgálatok. Emellett a tervek is hiányosak voltak, az M6-os néhány szakaszára el sem készültek. Így a dokumentáció alkalmatlan volt az új nyomvonal építési költségeinek meghatározására. Ezenkívül a terv nem felelt meg az érvényes építési szabványoknak sem. Megvalósítása esetén az M6-os lejtése egyes szakaszokon meghaladta volna az engedélyezett mértéket. A viaduktok kiváltására megálmodott 24-25 méter magas földtöltések megépítéséhez pedig nem készültek el a talajmechanikai vizsgálatok.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.